کد خبر: 1003651
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
در شرایطی که طرح مسکن مهر هنوز پس از گذشت ۱۳ سال به اتمام نرسیده، وام ۴۰ میلیون تومانی برای تعمیر برخی واحد‌ها به تصویب رسید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات واحد‌های مسکن مهر با مدت بازپرداخت ۵ ساله و سود ۱۸ درصد با اقساط حدود یک میلیون تومان به تصویب بانک مسکن رسید. این مسئله نشان می‌دهد که برخی واحد‌های اولیه به شرایط فرسودگی رسیده‌اند.

اختصاص وام برای تعمیرات مسکن مهر در حالی انجام شده که از حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تعریف شده توسط دولت قبل که قرار بود ۱۸ ماهه آن‌ها را تحویل دهد، هنوز حدود ۱۷۰ هزار واحد تحویل متقاضیان نشده است. طبق آخرین آمار از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون دو میلیون و ۳۰ هزار واحد معادل ۹۲ درصد کل پروژه به متقاضیان تحویل شده است.

امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ مدیر امور اعتباری بانک مسکن از اختصاص وام ۴۰ میلیون تومانی برای تعمیرات مسکن مهر خبر داد. محمد حسن علمداری با بیان اینکه این تسهیلات توسط کارشناسان بانک مسکن، کارشناسی شده و چنانچه متقاضی واجد دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن مهر باشد تسهیلات دریافت خواهد کرد گفت: بازپرداخت وام ۵ ساله و با سود ۱۸ درصد است. بدین ترتیب اگر متقاضیان ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند باید در مدت زمان ۵ سال ماهانه حدود یک میلیون تومان بپردازند.

پرداخت تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن ملی برای زوجین تهرانی

علمداری همچنین درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در برنامه قرار دارد. افرادی که حساب سپرده صندوق یکم دارند طبق تفاهم نامه در اولویت دریافت تسهیلات هستند مشروط بر آنکه شرایط طرح اقدام ملی را داشته باشند.

به گفته وی، تسهیلات طرح اقدام ملی برای زوج‌های تهرانی ۱۶۰ میلیون تومان‌و زوج‌های سایر شهر‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است. پرداخت وام منوط به این است که متقاضیان به بانک معرفی شوند و پرداختن به متقاضیان واحد‌ها پس از دوران ساخت انجام میشود که بین ۱۸ تا ۳۶ ماه با اتمام پروژه‌ها به طول می‌انجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار