کد خبر: 1003585
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
به مناسبت روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری
وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی(دکتر علی اصغر مونسان) عنوان کرد: ایران اسلامی از گذشته، مطلع ستارگان درخشان و خورشیدهای فروزانی بوده است که پرتو معرفت, ادب, خرد و حکمت را کریمانه بر اقصی نقاط گیتی افشانده اند .

وی گفت :   یکی از چهره های پرتلالو آسمان فرهنگ و ادب ایران زمین، حکیم عمر خیام نیشابوری است که شخصیت بزرگش پیوندگاه دو بحر ‌ژرف و دو رود خروشان علم و خرد، ادب و معرفت ایرانی و اسلامی است.

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی بیان کرد :خیام شخصیتی ادیب و دانشمند است که علم و ادب را با یکدیگر همراه کرده و با وجود اشعار اندک، یکی از مشهورترین شاعران ایران در جهان است. تعداد ترجمه های کتاب خیام بیشترین ترجمه هاست و این یکی از شگفتی های اقبال جهانی به اشعار خیام است.

 

او در ادامه گفت :امروزه معرفت و شناخت جامع شخصیتی چون حکیم عمر خیام نیشابوری می‌تواند الگویی شایسته، پیش روی تمام پژوهندگان علم و دانش، و به‌ویژه نسل جوان باشد تا با تکیه بر پیشینه غنی و پرافتخار خویش، آوازه بزرگی و عظمت این مرز و بوم مقدس را به گوش جهانیان برسانند و این افتخاری است که در طول تاریخ نصیب کمتر ملتی شده است. بی تردید شناخت مفاخر فرهنگی ایران اسلامی یکی از راههای مهم و اساسی تقویت هویت ملی و غرور ملی ما است.

  

در پایان علی اصغر مونسان   گفت : بر خود لازم می دانم  28 اردیبهشت ماه ، روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری را به تمام ایرانیان در سراسر جهان تبریک بگویم و از همه کسانی که در راستای تکریم نام و یاد آن حکیم بی بدیل تلاش می نمایند ، قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار