کد خبر: 1003544
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
دو سارق مسلح که از سوی پلیس چند شهر تحت تعقیب بودند، پس از زخمی کردن یکی از مأموران پلیس پایتخت بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت‌۲۲ شامگاه دوشنبه هشتم اردیبهشت مأموران کلانتری‌۱۳۷ نصر هنگام گشت‌زنی در خیابان فرزانه حوالی ستارخان به یک موتورسیکلت بنلی که مقابل یک ساختمان پنج‌طبقه پارک شده‌بود مظنون شدند. مأموران در بررسی شماره پلاک موتورسیکلت متوجه شدند که پلاک متعلق به یک موتورسیکلت هوندا‌۱۲۵ است که یک روز قبل مالک آن سرقت شدن موتورش را در همان حوالی گزارش داده بود. لحظاتی بعد که دو مرد جوان از ساختمان خارج و سوار موتورسیکلت شدند مأموران به آن‌ها فرمان ایست دادند. مردان جوان، اما بدون توجه به هشدار پلیس پای پیاده از محل متواری شدند. وقتی یکی از مأموران آن‌ها را تعقیب کرد ناگهان یکی از دو مظنون مأمور پلیس را با شلیک گلوله اسلحه کمری از ناحیه پا هدف قرار داد و از محل متواری شد. همزمان با انتقال پلیس زخمی به بیمارستان تیمی از کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. کارآگاهان در اولین گام راهی ساختمان پنج‌طبقه شده و متوجه شدند، آپارتمان طبقه‌سوم هدف سرقت قرار گرفته است. در بررسی بیشتر مشخص شد که سارقان با تخریب در وارد شده و ۳۰ میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده و گریخته‌اند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان با بررسی موتورسیکلت به جا مانده سارقان متوجه شدند که وسیله نقلیه متعلق به مردی به نام اصغر است. اصغر که صاحب یک فروشگاه موتورسیکلت در محدوده میدان گمرک بود وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت که بهمن‌سال قبل موتورش را به صورت قولنامه به مردی ۲۶‌ساله به نام حمید فروخته‌است. بررسی سوابق حمید نشان داد که او از مجرمان سابقه دار است که ۲۴‌بار به اتهام سرقت منازل بازداشت شده و به زندان افتاده بود.

بعد از شناسایی حمید بود که همدست وی هم که مجرم سابقه‌داری به نام فرید بود شناسایی شد. متهم ۲۵‌ساله هم از مجرمان سابقه دار بودکه ۳۰‌سابقه سرقت از منازل در کارنامه‌اش ثبت شده بود. همچنین مشخص شد که دو متهم از سوی کارآگاهان پلیس شهرستان‌های قم، تبریز و همدان به اتهام سرقت منازل تحت تعقیب هستند. پس از به دست آمدن این اطلاعات بود که دستور بازداشت سارقان از سوی قاضی شعبه هشتم دادسرای ناحیه‌۳۴ صادر شد و متهمان ۱۹‌اردیبهشت‌ماه در مخفیگاهشان بازداشت شدند. مأموران پلیس در بازرسی بدنی از فرید ۹‌فشنگ جنگی و از مخفیگاه وی یک دستگاه خودروی مزدا ۳ کشف کردند.

دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از منازل در تهران و چند شهردیگر اعتراف کردند و گفتند که با خودرو‌های بی‌ام دبلیو، مزدا ۳، فولکس واگن، پژو ۴۰۵ و پراید ۱۱۱ به سرقت می‌رفتند.

فرید هم در بازجویی‌ها به تیراندازی به سمت پلیس و زخمی کردن مأمور کلانتری اعتراف کرد. او گفت: ما با پرسه‌زنی در سطح شهر با انتخاب سوژه‌ها در ساعات سر شب با تخریب در ورودی منازل وارد ساختمان شده و با سرقت گاوصندوق و اموال با ارزش را سرقت و در صورت لزوم از اسلحه استفاده می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای این باند در اداره‌یکم پلیس‌آگاهی تهران همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار