کد خبر: 1003514
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
موضع محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه «ابتکار» و عضو هیئت رئیسه مجلس دهم در مورد اختلافات درون گروهی اصلاح طلبان جالب است. او در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد گفته که «در اینکه تفاوت دیدگاه بین افراد وجود دارد شکی نیست. اختلاف هم هیچ اشکالی ندارد. مگر عارف و رئیس دولت اصلاحات باهم اختلاف ندارند؟ دارند. اما اینکه اختلافات، دوقطبی درست کند به چه دردی می‌خورد؟ واقعیت این است که هر دو پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند. محبوبیت تمامی رهبران اصلاح‌طلب به نازل‌ترین سطح خود رسیده است و جریان اصلاح‌طلبی در حال حاضر دارد به محاق می‌رود.»

او سه عنصر دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی و دفاع از مستضعفین را از داشته‌های تاریخی اصلاح طلبان می‌داند که از آن فاصله گرفته‌اند: «اصلاح‌طلبی از داشته‌های تاریخی خودش فاصله گرفته است. داشته‌های تاریخی اصلاح‌طلبان که باعث تمایز و ماندگاری‌اش در قدرت بود، در چند موضوع تقسیم می‌شد. نخست اینکه دولت دفاع مقدس دولت اصلاح‌طلب بود. دولتی که جنگ را اداره می‌کرد این جریان بود. اصلاح‌طلبان در پروسه زمان به این داشته پشت کردند، ثانیاً استکبارستیزی گفتمان مهم اصلاح‌طلبی به شمار می‌آمد، تسخیر سفارت امریکا توسط عناصر اصلاح‌طلبی اتفاق افتاده بود و به عنوان یک نماد ازعنصر گفتمانی اصلاح‌طلبی از آن یاد می‌شد، اصلاح طلبان به مرور زمان این عنصر گفتمانی خود را نیز از دست دادند. سوم اینکه در گفتمان اصلاح‌طلبی دفاع از مستضعفان جای داشت، اما این موضوع را هم از دستش گرفتند و علمدار جریان دفاع از مستضعفان اصولگرایان شدند. همه این‌ها اصلاح‌طلبان را از قدرت انداخت.»

او در ادامه اصلاح طلبی را دچار تشتت گفتمانی می‌داند و می‌گوید: «جریان اصلاح‌طلبی در حال حاضر نمی‌داند که عناصر گفتمانی‌اش چیست؟... در بین رهبران اصلاح‌طلب تشتت در گفتمان و راهبرد وجود دارد. یکی از مبارزه با استکبار می‌گوید دیگری از تعامل و صلح و آشتی حرف می‌زند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار