کد خبر: 1003444
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: هموطنان اردبیلی سهام عدالت خود را نفروشند چرا که حداقل قیمت یک میلیون تومانی سهام عدالت 8 میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 85 دولت وقت با هدف مشارکت دادن مردم در اقتصاد و مردمی کردن این فعالیت‌ها و توزیع عدالت اجتماعی اقدام به واگذاری بخشی از اموال و دارایی خود کرد تا مالکیت آن را مردم عهده‌دار شوند.

وی این اقدام را حرکتی عدالت‌محورانه در تحقق اهداف نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: سهام عدالت در مراحل مختلف برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی واگذار شد و در مراحل بعد ایثارگران، خانواده‌های با درآمد پائین، کارگران و کارمندان و بازنشستگان نیز از سهام عدالت بهره‌مند شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: با بهره‌مندی 7 دهک درآمدی جامعه از سهام عدالت بیش از 49 میلیون ایرانی تحت پوشش این برنامه دولت وقت قرار گرفتند تا هر فرد سهم یک میلیون تومانی را دریافت کند.

نوروزی بیان کرد: برای دو دهک اول و دوم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند، دولت 100 درصد سهام را به شکل رایگان اختصاص داد اما برای مابقی دهک‌ها ارزش سهام 500 هزار تومان بوده که در صورت آورده اشخاص تا مبلغ 490 هزار تومان امکان تکمیل سهام تا یک میلیون تومان نیز وجود داشت.

وی گفت: در آن مقطع شناسایی افراد مستحق کار بسیار سختی بود اما عمده 7 دهک جمعیتی کشور که معادل 49 میلیون نفر بودند از سهام عدالت و سود آن بهره‌مند شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد آزادسازی سهام عدالت و مباحث مطرح شده در روزهای اخیر تصریح کرد: هموطنان با مراجعه به سامانه سهام عدالت و یا تماس اینترنتی با شماره 02183338 می‌توانند اطلاعات کاملی را دریافت کنند.

نوروزی ادامه داد: دولت به صاحبان و مالکان سهام عدالت این اختیار را داده است که بسته به مهارت و توانایی خود سهام عدالت خود را وارد بازار بورس کرده و نسبت به عرضه آن اقدام کنند که در صورت تمایل به این کار متقاضیان با مراجعه به سامانه می‌توانند روش مستقیم مدیریت سهام را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: دسته دوم افرادی هستند که به دلیل عدم آشنایی با بازار بورس اختیار سهام خود را به دست شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها می‌دهند تا آنها به نیابت این کار را انجام دهند که در این صورت متقاضیان نیازی برای مراجعه به سایت ندارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار کرد: تا آخر اردیبهشت سایت مورد نظر باز است و دارندگان سهام عدالت می‌توانند نسبت به انتخاب گزینه مدیریت سهام عدالت به دست خود اقدام کنند وگرنه این مدیریت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری داده خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: افرادی که خودشان مدیریت سهام را عهده‌دار می‌شوند با مراجعه به بازار بورس می‌توانند به تناسب عرضه سهام خرید و فروش خود را انجام داده و سود خود را از این محل دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت برای دارندگان سهم یک میلیون تومان حداقل 8 میلیون و نصف این مبلغ ارزشی معادل 4 میلیون تومان دارد، گفت: یک خانوار چهار نفره با دارا بودن سهم یک میلیون تومان می‌تواند از قبل سهام عدالت 32 میلیون تومان دارایی را مدیریت کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: در صورتی که دارنده سهام عدالت گزینه‌ای را انتخاب نکند، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدیریت سهام او را عهده‌دار خواهد شد که 70 درصد سود این خرید و فروش به حساب صاحب سهام و 30 درصد نیز صرف اجرای پروژه‌های زیربنایی و عمرانی در استان‌ها خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: سود سهام عدالت در این شرکت‌ها ثابت نخواهد بود بلکه براساس عرضه و تقاضا در بازار بورس بوده و تصور یک سود مشخص امکانپذیر نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر