کد خبر: 1003213
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
فرماندار اهر:
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه وضعیت این شهر از نظر ویروس کرونا هنوز عادی نشده است، گفت: نزولی شدن آمار مبتلایان به کرونا به معنی عادی شدن شرایط نیست .

زاهد محموی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در اهر با بیان اینکه تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست، اظهار کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: طبق تصمیمات ستاد، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و آموزشگاه‌های رانندگی با رعایت پروتکل بهداشتی شروع به فعالیت می‌کنند.

فرماندار اهر همچنین از فعالیت محدود باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: باشگاه‌های ورزشی فقط در رده ورزش‌های انفرادی آن هم با رعایت پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و ورزش‌های گروهی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

محمودی با تاکید بر اینکه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و کافه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت عادی داشته باشند، گفت: اغذیه فروشی ها فقط ملزم به ارائه خدمات بیرون‌بر هستند و اینکه بخواهند مشتریان را به داخل مغازه راه دهند خلاف تصمیمات است.

وی از تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهر مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و برون‌شهری این شهرستان خبر داد و افزود: شهرداری اهر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر موظف‌اند تا بر نحوه اجرای تصمیم اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اعم از تاکسی‌ها و تاکسی تلفنی‌ها و برون‌شهری نظارت دقیق داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: همچنین  مرکز فنی و حرفه‌ای اهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند فعالیت خود را از سربگیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز گفت: باید به بدترین حالت در زمان شیوع ویروس کرونا چاره اندیشی و در صوت امکان نقاهتگاه در اهر دایر کنیم چرا که در موج دوم شیوع این ویروس به طور قطع شرایط فعلی را نخواهیم داشت.

محمد میرزاپور افزود: اگر موج دوم شیوع ویروس کرونا با آنفولانزا در پاییز و زمستان امسال مقارن باشد بیمارستان باقرالعلوم اهر جوابگوی نیازهایمان نخواهد بود و باید بیمارستان جایگزین داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که برای تکمیل طول درمان بیماران کرونا نیاز به راه‌اندازی نقاهتگاه داریم، گفت: پیشنهاد ما این است که بیماران کرونایی در اتاق‌های مجزا بستری شوند و اینکه بخواهیم ۴۰ بیمار کرونایی را در یک سالن بستری کنیم در بهبودی آنها توفیقی حاصل نمی‌شود و لازم است تا هر بیمار یا چند بیمار را در یک اتاق مجزا بستری کنیم.

میرزاپور خاطرنشان کرد: از تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر تقاضا دارم به ما کمک کنند تا بیمارستان قدیم اهر را با تجهیز به نقاهتگاه تبدیل کنیم و در هر شرایطی باید برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا آماده باشیم.

امام جمعه اهر نیز راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی را در شهرستان اهر ضروری دانست و گفت: متأسفانه برخی از بیماران کرونایی که از بیمارستان ترخیص شده‌اند در محیط خارج از خانه اصلاً رعایت نمی‌کنند، از این‌رو راه‌اندازی نقاهتگاه در اهر ضروری است تا بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان بدون استفاده از ماسک و دستکش آزادانه در جامعه نگردند.

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مسوول در کنترل بیماران کرونایی بیشتر مراقبت کرده و نظارت داشته باشند و اجازه ندهند فرد بیمار بیرون از خانه و بدون رعایت مسائل بهداشتی گشت و گذار ‌کند.

رییس دادگستری اهر نیز با انتقاد از روند افزایش قیمت کالاها و اقلام ضروری مردم در بازار گفت: اداره صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در هر شرایطی ملزم به نظارت بر قیمت کالاها در بازار هستند.

محمد علی نظری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در مقابله با محتکران، گران‌فروشان و متخلفان کوتاهی ندارد، گفت: برخورد با متخلفان و محتکران یک طرف مساله است ولی باید تدابیری اتخاذ شود تا کسی جرات احتکار و گران‌فروشی نداشته باشد.

رییس دادگستری اهر اعلام کرد: دستگاه قضایی از تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر حمایت می‌کند .

شهرستان اهر با ۱۳۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر