کد خبر: 1003189
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
ناکامی پلیس اینترپل در شناسایی قاتل یا قاتلان مرد جوانی که در کشور ژاپن به قتل رسیده‌بود موجب شد اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۱۴‌فروردین‌سال‌۹۶ مرد سالخورده‌ای با مراجعه به اداره پلیس مأموران را از قتل پسرش در کشور ژاپن باخبر کرد. او در توضیح به مأموران گفت: «پسرم حمید ۳۷‌سال سن داشت که سال‌۹۲ برای کار به کشور ژاپن رفت. او در یک رستوران مشغول کار شد.

چند روز پیش مطلع شدیم پلیس ژاپن جسد پسرم را در هتلی متروکه در شهر نیشیکا سوگا ژاپن پیدا کرده است که با ضربات چاقو کشته شده‌بود. نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای پسرم را کشته است. حالا می‌خواهم پلیس اینترپل پیگیری کنند تا قاتل یا قاتلان پسرم شناسایی شوند.»

بعد از طرح شکایت تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه طی مذاکرات انجام گرفته بین پلیس ایران و ژاپن ۴‌خرداد‌ماه‌۹۶ با انجام اقدامات قانونی جسد به کشور برگردانده شد.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه پدر مقتول به مأموران گفت: «پسرم چند روز قبل از حادثه با من تماس گرفت و گفت چند نفر از دوستانش به او تهمت دزدی زده و او را تهدید به قتل کرده‌اند به همین خاطر از پسرم خواستم به کشور برگردد. او پیگیر کارهایش برای بازگشت به ایران بود که این حادثه رقم خورد.»

با ثبت این اطلاعات، پلیس ایران و اینترپل طی مکاتباتی چند مظنون را در کشور ژاپن بازداشت کردند، اما از آنجائیکه مدرکی علیه آن‌ها به دست نیامد همگی تبرئه و آزاد شدند.

تلاش برای یافتن عامل یا عاملان قتل ادامه داشت که این بار خواهر مقتول در اظهاراتش به پلیس گفت: «برادرم با یک دختر فیلیپینی آشنا شده بود و قصد ازدواج داشت. من گاهی اوقات با دختر جوان تلفنی صحبت می‌کردم. او چند روز قبل از قتل برادرم تماس گرفت و گفت حمید با شریک کاری‌اش اختلاف مالی پیدا کرده است. این موضوع را از برادرم پرسیدم که گفت شریک کاری‌اش ۷۰۰ میلیون تومان به او بدهکار است به همین خاطر با هم اختلاف دارند.»
با این سرنخ پلیس اینترپل شریک کاری مقتول را نیز بازداشت کرد، اما مدرکی علیه وی نیز به دست نیامد.

با گذشت سه‌سال از حادثه و ناکامی پلیس در شناسایی عامل یا عاملان قتل اولیای‌دم با نوشتن نامه‌ای درخواست دیه از بیت المال را مطرح کرد. به این ترتیب پرونده صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران روی میز هیئت قضایی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «پسرم در خارج از کشور غریبانه و بی‌رحمانه کشته شد. هرچند پلیس برای شناسایی قاتل یا قاتلان پسرم تلاش کرد، اما آن‌ها شناسایی نشدند. به همین خاطر درخواست دیه از بیت‌المال را دارم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار