کد خبر: 1003160
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت از تأمین پانسمان بیماران‌ای بی (پروانه ای) خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهدی شادنوش در بازدید از خانه‌ای بی گفت: در پی تحریم‌های ظالمانه امریکایی‌ها که سلامت بیماران خاص ما را در کشور هدف قرار گرفته بود و با استفاده از این ابزار به دنبال پیشبرد اهداف سیاسی خودشان بودند، مشکلاتی که در تأمین انواع تجهیزات پزشکی و دارو‌های بیماران خاص اتفاق افتاده‌بود، اما با تأثیر خوبی که ملت آلمان در این پروژه داشتند، پانسمان این بیماران از مبدأیی که تولیدکننده آن بود، تهیه شد و در اختیار ما قرار گرفته که به مرور طی ماه‌های آینده به میزان نیاز بین بیماران توزیع می‌شود و امیدواریم که بیماران ما از بابت تأمین پانسمان‌ای بی نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: در عین حال ما در حال ثبت اطلاعات بیماران خاص‌مان در سراسر کشور به صورت به‌روز هستیم. این اقدام از ماه‌های گذشته اتفاق افتاده و سامانه‌ای با عنوان Medcare طراحی شده تا دارو و امکاناتی که باید با حمایت وزارت بهداشت برای این بیماران تأمین شود، در آن سامانه ساماندهی شده و در اختیار بیماران قرار گیرد. شادنوش افزود: برای دو گروه از بیماران شامل بیماران ام اس و پیوندی این اقدام در حال نهایی شدن است و امیدوارم کسی نمانده‌باشد که در این سامانه ثبت‌نشده‌باشد، اما اگر بیماری از گروه بیماران ام اس و پیوندی هستند که تاکنون ثبت‌نام نکردند، طی روز‌های آینده به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه کنند و حتماً اطلاعات‌شان را در این سامانه ثبت کنند تا طی ماه‌های آینده بتوانند به راحتی امکانات مورد نیازشان را دریافت کرده و دچار مشکل نشوند.

در ادامه این بازدید هاشمی، رئیس خانه‌ای بی گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که بودجه بیماران خاص را افزایش دهند و در جهت ثبت بیماری‌ای بی به عنوان بیماری خاص اقدام کنند که هنوز به عنوان بیماری خاص ثبت نشده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار