کد خبر: 1003007
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت تولید بادام در این استان گفت:نخستین شهرک تخصصی بادام ایران در سامان راه‌اندازی می‌شود.

ذبیح‌الله غریب  در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث شهرک تخصصی بادام ایران اظهار داشت: سامان ۱۴ هزار هکتار باغ زیر کشت بادام دارد و به نوعی می‌توان گفت این شهرستان پایتخت بادام کشور است، اما بادام تولیدی استان از مرزها و با روش‌های مختلف صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه احداث این شهرک نقش مهمی در ایجاد اشتغال و فرآوری بادام و محصولات باغی استان دارد، افزود: از مجموع تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام استان، ۱۴ هزار تن صادراتی است.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه احداث این شهرک می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در بحث بادام برای استان ایجاد کند، بیان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع توافق شده است که برای احداث شهرک، شرکت شهرک‌های صنعتی نیز همکاری کند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهار محال و بختیاری نیز ، با بیان اینکه احداث این شهرک موجب افزایش هم‌افزایی بین‌دستگاهی و بهره‌وری می‌شود، اظهار داشت: این شهرک در مساحتی حدود ۴۰ هکتار در سامان و در یک فاز احداث و کلنگ‌زنی آن پس از تایید شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه احداث زیرساخت‌های این شهرک ۱۰۰ میلیارد ریال است، افزود: مکان‌یابی طرح انجام و مراحل صدور مجوزات و استعلامات نیز در حال انجام است.
فرماندار شهرستان سامان نیز با بیان اینکه بیشترین تولید بادام به ویژه بادام مامایی مربوط به استان است، خاطر نشان کرد: هدف از احداث این شهرک ایجاد برندسازی برای معرفی بادام سامان و استفاده از این برند برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در استان است.
اکبریان تصریح کرد: به دلیل نبود شرایط ، صادرکنندگان بادام تولیدی استان را به صورت کارگاه‌های پراکنده و از نقاط مختلف انجام می‌دادند که با احداث این شهرک می‌توان پس از اطلاع‌رسانی متقاضیان را معرفی و سرمایه‌های از دست رفته را به استان برگرداند.
 این تفاهم‌نامه برای احداث نخستین شهرک تخصصی بادام ایران، به صورت ۳ جانبه بین جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداری شهرستان سامان منعقد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر