کد خبر: 1002891
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
استاندار آذربایجان شرقی گفت: به برکت همراهی مردم و فضای مودت و همدلی در بین مسئولان استان، از نظر مدیریت بیماری کرونا در وضعیت خوبی قرار داریم و در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در این زمینه احساس نمی‌کنیم.

محمدرضا پورمحمدی  در نشست هم‌اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رهبر معظم انقلاب،  اظهار داشت: هرچند پیش از این سازمان‌های بین‌المللی، اقدامات ایران را در مقابله با بیماری کرونا تحسین کرده بودند، اما خرسندی رهبر انقلاب از عملکرد مسئولان امر، بسیار غرورآفرین و روحیه‌بخش بود و خستگی را از تن مسئولان خارج کرد.

 وی در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ شرایط خاص خود مانند نرخ بالای مهاجرت، شرایط آب و هوایی و ترددهای فراوان می‌توانست یکی از مناطق پرخطر از نظر آلودگی به کرونا باشد؛ اما خوشبختانه به جز روزهای ابتدای سال که یک دوره کوتاه پیک بیماری داشتیم، در بقیه روزها این مسأله به خوبی مدیریت شده است.

پورمحمدی افزود: در حال حاضر مدیریت بیماری کرونا در استان وضعیت خوبی دارد و در سایه وحدت و همدلی مسئولان امر با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، هیچ مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا رو به کاهش است و تاکنون 82 درصد از مبتلایان، بهبود یافته‌اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به عملکرد و اقدامات این ستاد، گفت: آذربایجان شرقی در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربال‌گری سلامت، عملکرد بسیار موفقی داشته و تاکنون 95 درصد از جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی اولین استانی است که علاوه بر تأمین نیازهای خود در زمینه مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، نیازهای برخی استان‌های دیگر را هم تأمین کرده و با توجه به موقعیت مرزی استان، مقادیر قابل توجهی مواد اولیه وارد کرده‌ایم.
پورمحمدی با بیان اینکه 64 مجوز تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان صادر شده است، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با صرف هزینه خط تولید را برای تولید این اقلام تغییر داده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل کمیته‌های علمی و ارزیابی علاوه بر کمیته‌های هشت‌گانه مصوب ستاد مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت: با همکاری کمیته علمی، تاکنون ده‌ها محصول فناورانه برای مقابله با کرونا در استان تولید شده و یکصد طرح پژوهشی نیز در این خصوص اجرا شده یا در حال اجراست. 
وی با اشاره به همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسات اجتماعی برای مدیریت افکار عمومی و آگاه‌سازی مردم نسبت به ابعاد مختلف بیماری کرونا، گفت: این تشکل‌ها در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند نیز اقدامات خوبی انجام داده‌اند و هم‌اکنون با اجرای رزمایش کمک مومنانه، فضای شهرهای استان به صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری تبدیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر