کد خبر: 1002802
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

همانطور که از نام آن مشخص می‌شود درب ضد سرقت، برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به یک مکان خاص استفاده می‌شود. خاصتر از خانه های مسکونی و شرکت های بزرگ تجاری، ساختمان‌هایی هستند که در آنها چیز های با ارزش نگهداری می‌شود. برای حفظ ایمنی ساختمان ها از درب ضد سرقت استفاده می‌کنند. این درب ها به نوعی ساخته می‌شوند که فقط توسط شخص خاصی و با روش های خاصی باز شود. در این صورت امنیت ساختان ها تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای ساخت این نوع درب ها از لوازم و قفل های متفاوتی استفاده می‌کنند. درب های معمولی معمولا در یک جنس خاص ساخته می‌شوند و تمام آنها قفل معمولی دارند که به سادگی با یک کلید باز می‌شود. درست است که این قفل ها هم با استفاده از کلید مخصوصشان قفل می شوند ولی از روش های بسیار زیادی می‌توان برای باز کردن این درب ها استفاده کرد.

در درب ضد سرقت ویژگی های امنیتی چند برابر قوی‌تر شده است و می‌توان گفت که میزان ایمنی بودن آنها در سطوح مختلفی ساخته شده است. به این معنی که این درب ها را می‌توان به صورت درب های ایمنی و درب های ایمنی خیلی زیاد معرفی کرد. به صورتی که امنیت درب های نوع دوم بیشتر خواهد بود. این درب ها با استفاده از هیچ روشی قابل باز کردن نیستن و می‌توانند تمام نگرانی ها را در زمینه امنیت ساختمان ها و اقلام درونش برطرف کند. همچنین می‌توان گفت که درب ضد سرقت علاوه بر بالا بردن امنیت ساختمان می‌توانند در برابر آتش سوزی، آلودگی های صوتی و دما به صورت یک محافظ عمل کند. در ادامه با سایر ویژگی ها و چگونگی ساخت این درب ها آشنا می‌شویم.

 

درب ضد سرقت و چگونگی ساخت

ویژگی های درب ضد سرقت

مهم‌ترین ویژگی درب ضد سرقت استفاده از قفل های مخصوص ضد سرقت در طراحی ساختش است. با کمی فکر کردن متوجه خواهید شد که اصلی‌ترین قسمت این نوع درب ها که نسبت به درب های معمولی تفاوت دارد قفل هایی هستند که در آنها استفاده می‌شود. این درب ها معمولا یک عدد قفل ندارند و برای اطمینان چندین قفل ضد سرقت در انواع مختلف برای آنها استفاده شده است. این قفل ها همانطور که قبلا اشاره شد در درجه امنیتی متفاوتی ساخته می‌شوند. با توجه به میزان امنیت و جنس درب ضد سرقت می‌توان قیمت های متفاوتی برای آنها در نظر گرفت. کمی بالاتر گفتیم که این درب ها در برابر آتش سوزی مقاوم هستند که این ویژگی آنها بستگی به جنس استفاده شده در ساخت آنها دارد. می‌توان درب های ضد سرقتی را پیدا کرد که این قابلیت را نداشته باشد. ولی تقریبا تمام درب های ضد سرقت در برابر آلودگی های صوتی مقاوم هستند و صدا و دما را از خود عبود نمی دهند.

به نوعی می‌توان گفت عایق دما هستند و در فصل های گرم و سرد سال بهترین استفاده را دارند. از مهم‌ترین ویژگی های این نوع درب این است که نمی‌توان از هر دو طرف یعنی نه از داخل ساختمان نه از خارج، لولای درب را مشاهده کرد. برخی از درب ها از سمت لولا به سادگی قابل باز شدن هستند پس مسلما درب ضد سرقت باید لولای متفاوتی داشته باشد که آن هم در دسترس نباشد. برای ساخت این نوع درب از چند لایه استفاده کرده‌اند. همین امر باعث می‌شود که مقاومت و استحکام درب ها بیشتر شود. معمولا برای داخل این درب ها از جنس فولاد استفاده می‌شود و لایه های دیگر از جنس های چوبی از جمله ام دی اف و اچ دی اف هستند. برای زیبایی و داشتن ظاهر عالی معمولا لایه بیرونی را از جنس شیشه می‌سازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار