کد خبر: 1002591
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رئیس پلیس پایتخت گفت: روزانه ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده و طبق دستور العمل وزارت بهداشت این افراد غربالگری و در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح جمع آوری معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران به آغاز مرحله جدید طرح جمع آوری معتادان متجاهر اشاره و اظهار داشت: در پایتخت حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که بعد از حدود ۲ ماه پیگیری، مرحله جدید جمع آوری معتادان از امروز آغاز شد.

وی گفت: هر روز ۵۰۰ نفر از معتادان جمع آوری شده و بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا به مدت یک سال در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوندو بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت نیز غربالگری آن‌ها انجام می‌شود.

سردار رحیمی با اشاره به این مطلب که تیمی ۲۰۰ نفره متشکل از مأموران مبارزه با مواد مخدر پایتخت، کار جمع آوری معتادان متجاهر را آغاز کرده و سایر پلیس‌های تخصصی نیز اعم از پیشگیری و یگان امداد در این امر پلیس مواد را یاری می‌دهند، از توان پلیس برای جمع آوری یکباره معتادان متجاهر خبر داد.

وی ادامه داد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که پلیس برای جمع آوری همه معتادان متجاهر مشکلی ندارد، اما هم اکنون طبق پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات روزانه ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری می‌شود؛ در این طرح فقط معتادان مرد جمع آوری شده؛ چراکه برای زنان معتاد مرکزی در نظر گرفته نشده است.

وی از تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر در راستای شناسایی و انهدام ۴ باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: بالغ بر ۱.۵ تن انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص برخورد پلیس با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری کنند اعلام کرد: مأموران پلیس با افرادی که شأن ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهند کرد؛ سیگار کشیدن پشت فرمان، توزیع غذای گرم در واحد‌های صنفی و... تظاهر به روزه‌خواری است؛ در این راستا ۴۵ واحد صنفی که اقدام به تهیه و توزیع غذای گرم کرده بودند پلمب شده بودند.

سردار رحیمی ادامه داد: افرادی که به دلیل عذر شرعی نمی‌توانند روزه بگیرند نباید به صورت آشکار اقدام به روزه‌خواری کنند بلکه باید شأن ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی در خصوص عزاداری‌های شب قدر اعلام کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تا این لحظه هیچ مجوزی برای تجمع و انجام احیا و عزاداری‌های شب قدر صادر نکرده و مردم باید این مراسمات را از طریق صدا و سیما یا از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

سردار رحیمی در خصوص وضعیت استان تهران در دوران کرونا اعلام کرد: استان تهران وضعیت خوبی در دوران کرونا ندارد و بعد از استان خوزستان از لحاظ جمعیت دومین استان پرخطر است.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص برخورد پلیس با قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های لاکچری اظهار داشت: پلیس همواره نظارت داشته و این نظارت‌ها را نیز شدیدتر می‌کنیم؛ در این رابطه نیز با تعدادی از قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های لاکچری برخورد و آن‌ها را پلمب کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نتایج درخواست پلیس از شورای شهر برای اختصاص درصدی از بودجه شهر داری تهران گفت: در اسفند سال گذشته در مورد ساخت ۴۰ کلانتری با رئیس شورای شهر و شهرداری تهران مکاتبه داشتیم؛ در این مکاتبه رئیس شورای شهر درخواست کرد در صحن علنی شورا در این خصوص گزارشی داده شود.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: باور ما این است باید درصدی از بودجه شهری برای ارتقا نظم و امنیت شهر در نظر گرفته شود؛ براساس مصوبه شوای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور شهرداری مکلف شده در زمینه زمین و ساخت به پلیس کمک کند که خوشبختانه در این جلسه نظر مساعد شورای شهر و شهرداری اعلام شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار