کد خبر: 1002462
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در دولت به هیچ عنوان هیچ دخالت، دیدگاه و نظری در ساز و کار‌هایی که مجلس برای انتخاب ارکان خود دارد، نداریم، گفت:در دولت در زمینه دخالت و اظهار نظر درباره ارکان مجلس یازدهم منع وجود دارد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در گفت و گوی اینترنتی با تعدادی از خبرنگاران با تاکید بر اینکه ما در دولت به مفهوم اعم خود شامل قوای سه گانه، سایر نهاد‌های عمومی و نیرو‌های مسلح در کنار یکدیگر در قبال حل و فصل مشکلات، زندگی روزمره مردم، شادابی جامعه و حفظ امنیت ملی مسئولیتی مشترک داریم، اظهار کرد: دولت و مجلس حتما در یک رابطه هم افزا باید به سمت حل و فصل مسائل مردم و پایه گذاری مسائل دراز مدت حرکت کنند؛ ما به این نگاه نمی‌کنیم که حدود یک سال و نیم از عمر دولت دوازدهم باقی مانده است، بلکه معتقدیم باید برای مسایل مهم آینده کشور با همکاری دولت و مجلس پایه گذاری‌های نهادین صورت بگیرد.

وی همچنین درباره طرح برخی اظهارات درباره دخالت دولت در تعیین ارکان مختلف مجلس یازدهم با بیان اینکه «در دولت به هیچ عنوان هیچ دخالت، دیدگاه و نظری در ساز و کار‌هایی که مجلس برای انتخاب ارکان خود دارد، نداریم»، تاکید کرد: در دولت در زمینه دخالت و اظهار نظر درباره ارکان مجلس یازدهم هم منع وجود دارد و هم اینکه کسی بنایی بر این موضوع ندارد و در انتخاب رئیس، هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس، متخبین مردم باید بر اساس سازو کار‌های خود مجلس عمل کنند و ما دقیقا در اینجا به تفکیک قوا اعتقاد داریم؛ روی مرز‌های هم پوشانی ایستادن و دخالت کردن آفتی است که با آن روبرو هستیم، ولی ما قطعا به تفکیک و هم افزایی قوا معتقدیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: بر این باوریم هر کمکی را که مجلس از ما بخواهد، باید انجام دهیم و دولت اعلام می‌کند که آمادگی دارد در جلسات اولیه توجیهی درباره آخرین وضعیت کشور با مجلس مشارکت کنیم و همکاران من در دولت آخرین وضعیت کشور را برای ایجاد یک آمادگی ذهنی توضیح خواهند داد؛ چراکه غالب نمایندگانی که در این دوره رای آورده‌اند، دوره اول نمایندگی‌شان است. ما این آمادگی را داریم که مهمترین مسائل کشور اعم از مسائلی که باید در کوتاه مدت به آن‌ها پاسخ داده شود و مسائلی که در میان مدت و دراز مدت باید مورد رسیدگی قرار بگیرد، لیست شود و به عنوان کاری مشترک میان دولت و مجلس تعریف شود.

ربیعی به عقب راندن تحریم را از موضوعاتی عنوان کرد که نیازمند اجماع و کار مشترک میان دولت و مجلس است و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها و مقابله با آثار آن از جمله مسائلی است که نیاز به درک مشترک میان دولت و مجلس دارد. برنامه ریزی درباره موضوعاتی نظیر موضوع کرونا و آسیب‌هایی که این بیماری به اقتصاد کشور و همچنین مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران وارد کرده است، مثبت نگه داشتن رقم رشد بدون نفت اقتصاد و مسائل مرتبط با بودجه کشور از دیگر موضوعات مشترکی است که می‌توانیم با مجلس درباره آن گفتگو و همکاری کنیم.

وی با اشاره به نابودی بخشی از اشتغال کشور اظهار کرد: برای تحقق «جهش تولید» قطعا نیاز به اشتغال‌های جدید داریم و اشتغال جدید نیز نیازمند کاری مشترک میان دولت و مجلس است.

سخنگوی دولت در ادامه عدالت و فقر زدایی در قوانین و کار‌های اجرایی، امنیت ملی کشور، امنیت روانی جامه و فساد زدایی و مبارزه با فساد را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که مجلس باید در آن‌ها به دولت کمک کند.

ربیعی با تاکید بر لزوم مبارزه ساختاری با فساد گفت: مقابله سیاست زده و مبتنی بر افشاگری با فساد مقابله‌ای بنیادین نیست؛ چراکه فساد دیرینه است و به اصلاح ساختار‌ها نیاز دارد.

وی با بیان اینکه «در دولت قطعاً برای استقلال مجلس نه تنها احترام قائلیم بلکه تمام توان خود را برای پویایی، نشاط و اثربخشی بیشتر مجلس برای اداره مطلوب‌تر کشور به کار خواهیم گرفت»، خاطر نشان کرد: انتنظار خاص از مجلس یازدهم این است که در کنار هم بتوانیم کار کنیم؛ ما انتظار ویژه‌ای جزهم افزایی با مجلس در کنار یکدیگر نداریم. امروز مردم مشکلات زیادی دارند و درد‌ها بسیاراست؛ در این موضوعات باید با مجلس فصل مشترک داشته باشیم و انتظار داریم که بتوانیم در قالب برنامه‌های مشترک، الگوی خوبی از رابطه بین دولت و مجلس را سامان دهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار