کد خبر: 1002357
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرزتاکید کرد
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به ایثارگری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس که از جان و مال انجام می شد، گفت: کمک‌های مومنانه در این ایام نیز نماد زنده شدن ایثارگری در کشور است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی در آیین تجلیل از خیرین رزمایش کمک مومنانه که در کانون بسیج جوانان سپاه استان البرز برگزار شد، با تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: روزی ایثارگری در کشور موج می زد که این ایثار، گذشت از جان و مال بود و بعد آن را فراموش کردیم و از دستمان در رفت و خداوند خواست یک سیلی در گوشمان بزند تا بیدار شویم وبه سمت سوداگری نرویم.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان در سه مرحله، اظهار داشت: این رزمایش در یک اقدام هماهنگ بین رده های مختلف از استانداری،‌فرمانداری ها، شهرداری ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سپاه، اوقاف، بسیج و هیات های رزمندگان و مذهبی و... انجام شد.

مولایی گفت: این اقدام با فرمان مقام معظم رهبری و در استان به فرماندهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برای کمک به مردم به خصوص آسیب دیدگان از محل بیماری کرونا، به بهانه همدلی و مواسات در این ماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه روز شنبه همزمان با روز میلاد کریم اهل بیت (ع) در مصلای کرج اجرا می شود، افزود:‌مرحله سوم این رزمایش نیز روز عید سعید فطر انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: اتفاقات و حوادث در دنیا رخ می دهد، می آید و می رود، ولی درس ها و عبرت هایش مهم است که اگر به درستی درک و فهم کنیم و به درستی عمل کنیم شاید آن نتیجه ی مختوم یک حادثه و استفاده بهینه از آن حادثه، فرصت سازی در دل تهدید را رقم بزند.

وی گفت: این حرکت مومنانه یکی از نمادهای عینی ارزش های نظامی الهی است، به ویژه در مکتب تشیع، فاطمی، حسنی و حسینی که اکنون قطره ای از این ارزش ها را نشان می دهد.

مولایی افزود: در تاریخ آمده حضرت علی (ع) با چه وضعیتی به مستمندان کمک می کرد و حضرت فاطمه (س) مسکین و اسیر و یتیم را سه روز در افطار خود شریک می کند و حضرت امام حسن (ع)‌ نیز چند بار زندگی خود را بین مستمندان تقسیم کرد و امام حسین نیز پیرو همه ی آن ها بوده است.

وی ادامه داد: این کمک ها قطره ای از اقیانوس و دریای عظیم فرهنگ ایثار وشهادت است و این کارها زمینه شده آیات الهی است در این دنیایی که امروز همدیگر را می خورند و این کارها را بر اساس نظام ارزشی ماتریالیست و سوسیالیست انجام می دهند و دیده شد که سر یک دستمال کاغذی چه می کردند.

وی با بیان اینکه این حرکت ها برکتی است که برای ما داده و اتفاق کمی نیست و عظمت وبرکت دارد، اظهار داشت: این کمک ها کم است ولی عظمت می دهد، این کارها عظمت می دهد و ترجمان آیات الهی است.

مولایی تاکید کرد که در این روزها هر چه داریم و داشتیم و می توانیم، باید به میدان بیاوریم تا روزی که بتوانیم از آن بهره ببریم.

وی گفت:‌ در این حرکت مومنانه، مردم، خیرین و مسوولین همه آمده اند و این اقدامات آن آیه الهی را عملی می کند که «به دیگران رحم کنید تا خدا به شما رحم کند».

فرمانده سپاه البرز افزود: وقتی که در کشاکش سختی و تهدید خدا به ما یک توفیقی می دهد که از چیزهایی بگذریم به طور قطع خداوند به زندگی، کشور و به داشته هایمان برکت می دهد.

در این آیین از تعدادی از خیرین و مسوولان فعال در رزمایش کمک مومنانه تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار