کد خبر: 1002094
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به شیب تند تغییر قیمت سهام در بورس به شهروندان توصیه کرد که سرمایه‌گذاری در بورس را از طریق کارگزاری‌های مجاز انجام دهند و قبل از کسب مهارت سرمایه‌گذاری نکنند. سرهنگ نعمت الله علیپور تأکید کرد که این نوع کلاهبرداری توسط افراد شیک و اتوکشیده اتفاق می‌افتد که با وعده‌های واهی مشتریان را فریب می‌دهند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ نعمت الله علیپور توضیح داد: این روز‌ها شاهد رونق بازار مالی بورس در کشور هستیم به صورتی که هر روز بازار سهام با رشد شاخص رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رساند و طبق اخبار و اطلاعات دریافتی این بازار با استقبال عمومی مردم مواجه شده‌است. وی بااشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس باید از طریق کارگزاری‌های مجاز صورت بگیرد، گفت: سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی است و مورد حمایت قانون است. سرهنگ علیپور گفت: استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف محسوب می‌شود و با متخلف برابر با قانون برخورد خواهد شد. وی ابراز داشت: دریافت کد‌های بورسی سایر اشخاص و کسب سود‌های کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد کشور شکل گرفته‌است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کد‌های بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه گذاران کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ علیپور با این توضیح که این نوع کلاهبرداری توسط افراد شیک و با لباس‌های تمیز و اتوکشیده اتفاق می‌افتد، ادامه داد: این افراد با رفتار‌های متقلبانه و با وعده‌های واهی از شهروندان با استفاده از مدارک هویتی و کد‌های بورسی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت بورسی نیاز به دانش خاص خود را دارد و توصیه می‌کنیم که فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را در جایی انجام دهند که سرمایه آن‌ها در دسترس باشد.

وی در پایان با اشاره به شیب تند تغییر قیمت سهام در بورس به شهروندان توصیه کرد: هرگز قبل از کسب مهارت و افزایش دانش در بورس شرکت نکرده و سرمایه گذاری نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار