کد خبر: 1001909
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته بزرگداشت مقام معلم تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن کامل نامه محسن حاجی میرزایی به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)

با سلام و احترام
معلمان و مربیان کشور در هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم امسال به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از فیض دیدار و بهره‌مندی از رهنمود‌های عالمانه حضرتعالی محروم شده‌اند، اما پیام ارزشمند و با طراوت معظم له، جانی تازه و انگیزه‌ای مضاعف در کالبد تعلیم و تربیت دمیده است.

آموزش و پرورش افتخار دارد که در مسیر فتح قله‌های دانش، بینش و مهارت، به رسالت خود در تکوین و تعالی هویت نسل جدید برای پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی، به اسنادی، چون سند تحول بنیادین و بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی پایبند است و از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق آن‌ها بهره می‌گیرد.

معلمان شریف و وظیفه‌شناس کشور در شرایط سخت شیوع کرونا، ضمن تداوم آموزش و یادگیری، شریک غم و شادی مردم بوده‌اند و جلوه‌های زیبایی از ایثار و گذشت را به نمایش گذاشته‌اند.

امروز تقویت شأن و شخصیت معلم، زمینه‌سازی برای حفظ و بهبود انگیزه و ارتقای دانش و صلاحیت‌های حرفه‌ای و شغلی او و تحکیم رابطه با نهاد حوزه علمیه و دانشگاه نقش بسزایی در ایفای این نقش تاریخ‌ساز دارد.

ما مصمم هستیم با بهره‌گیری از اهداف و راهبرد‌های سند تحول، مدرسه و دانش‌آموزان را به‌عنوان کانون اصلی تحولات، به جلوه‌گاهی از دست‌آورد‌های بزرگ تعلیم و تربیت تبدیل کنیم و نمود‌های جذاب، شوق‌آفرین، برانگیزاننده و تأثیرگذار آن را در معرض داوری همگان قرار دهیم. نظام تعلیم و تربیت اسلامی با پشتوانه فرهنگ غنی اسلام می‌تواند و باید پاسخگوی نیاز‌های امروز و فردای جامعه بزرگ ایران و همه علاقه‌مندان به فرهنگ متعالی اسلامی باشد.

با گرامیداشت یاد شهدای معلم و دانش‌آموز، به‌عنوان خدمتگزار بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم را به حضرت‌عالی صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با فراهم آمدن زمینه‌ها، در معیّت معلمان برگزیده‌ی کشور به محضر آن رهبر حکیم و دوراندیش شرفیاب شویم.

دوام سلامت و توفیق آن جناب را از خداوند بزرگ خواهانم».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار