کد خبر: 1001782
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز دو شنبه دومین جلسه بررسی قانونی بودن یا نبودن ائتلاف نخست‌وزیر این رژیم با رئیس کنست به منظور تشکیل دولت را برگزار کرد و قرار است تا روز سه شنبه رأی نهایی صادر شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: هیئت منصفه ۱۱ نفره این دادگاه، روز یک شنبه نیز استدلال‌ها درباره غیرقانونی بودن تشکیل کابینه با حضور بنیامین نتانیاهو در زمانی که با پرونده‌های ارتشا و سوءاستفاده از قدرت متهم شده را شنید و قرار است روز سه شنبه رأی نهایی خود را اعلام کرد. در جلسه دادگاه، مخالفان این ائتلاف، تأکید کردند کابینه فراگیر جدید به صورت غیرقانونی نتانیاهو را از روند محاکمه قضایی در پرونده‌های فساد دولتی مصون می‌کند. اگر دادگاه علیه کابینه نتانیاهو رأی دهد، رژیم صهیونیستی به انتخابات کشیده می‌شود و این چهارمین مرتبه در سال جاری خواهد بود که انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، توافق بنی گانتس و نتانیاهو از حمایت اکثریت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برخوردار است. با این حال برخی از احزاب کوچک مخالف نتانیاهو دادخواستی را برای جلوگیری از نخست‌وزیر شدن وی در عالی‌ترین مرجع قضایی این رژیم مطرح کرده‌اند. برخی تحلیلگران محافل سیاسی رژیم صهیونیستی می‌گویند که با توجه به وفاداری قضات دیوان عالی به نتانیاهو بعید است که این دادگاه علیه وی حکمی صادر کند. آویتال سومبولینسکی، وکیل و نماینده اداره حقوقی کنست در این مورد گفت: «این تصمیم سیاسی و بسیار پیچیده است و به روابط میان کنست و دولت مربوط است.» انار هیرمان، نماینده مشاور قضایی دولت نیز گفت: «وضعیت کنونی باعث نمی‌شود نتانیاهو پست نخست‌وزیری را برعهده نگیرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار