کد خبر: 1001692
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
«امید میثم» گفت: امید به توافق میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی افزایش یافته است.
 

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «امید میثم» سخنگوی دکتر عبدالله از پیشرفتهای امیدوار کننده در مذاکرات بین تیم‌های انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری دکتر عبدالله و اشرف غنی رئیس جمهور این کشور برای رسیدن به یک تفاهم سیاسی خبر داده است. هرچند میثم یادآور شد که هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.

سخنگوی عبدالله گفت که تیم دکتر عبدالله در این مذاکرات سهم کاملاً برابر با اشرف غنی را خواستار شده است.

میثم در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که حکومت آینده افغانستان تکرار حکومت وحدت ملی که بسیاری از مردم آن را ناکام خطاب می‌کنند نباشد؛ گفت: شکی در این نیست که در دوران حکومت وحدت ملی شاهد فراز و فرودهای فراوان بوده‌ایم اما انتظار می‌رود که در حکومت توافقی آینده ما از تجارب تلخ حکومت وحدت ملی استفاده کنیم و تلاشی باشد تا همگرایی و همسویی و روحیه کار مشترک را بیشتر تقویت کنیم تا حکومت توافقی آینده بتواند بر مشکلات فعلی افغانستان به گونه لازم رسیدگی کند.

میثم در ارتباط با مخالفت‌های برخی از حامیان دکتر عبدالله برای مذاکره با غنی گفت: امکان دارد در چگونگی تدوین یک طرح و اتخاذ یک تیم در درون یک تشکیلات واحد نظریاتی مطرح شود و مورد ارزیابی قرار گیرد، اما تمام تلاش ما این است که با یک هدف و صدای واحد وارد تصمیم نهایی با جانب مقابل شویم.

این در حالی است که برخی منابع نزدیک به دکتر عبدالله از بروز اختلاف بین اعضای ثبات و همگرایی و برخی از متحدین سیاسی دکتر عبدالله سخن می‌گویند.

تعدادی از متحدین سیاسی دکتر عبدالله همچون صلاح‌الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی و وزیر خارجه پیشین افغانستان در دولت وحدت ملی، احمد ضیاء مسعود برادر احمد شاه مسعود، فضل احمد معنوی، رئیس کمیسیون پیشین انتخابات و قاضی پیشین دادگاه عالی، ذولفقار امید رئیس حزب توسعه افغانستان و از متحدین دکتر عبدالله نسبت به اقدامات اخیر عبدالله که مورد قبول این چهره‌های برجسته سیاسی نبود با وی مقاطعه سیاسی کرده‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار