کد خبر: 1001619
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با تایید اینکه وزارت ورزش حقوقی برای مربیان المپیکی واریز نکرده است، توضیحات لازم در مورد چراییِ آن را توضیح داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی برای پرداخت حقوق به المپیکی‌ها، وزارت ورزش سال گذشته معادل ۶ ماه از حقوق المپین‌ها را در اختیارشان قرار داد. این حقوق شامل ۵۲ ورزشکاری که کسب سهمیه آن‌ها برای المپیک توکیو مسجل شده و سرمربیان‌شان شد.

مربیان این ورزشکاران و تیم‌های‌شان، اما بهره‌ای از این مرحله پرداختی نداشتند؛ موضوعی که در گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «کوتاهی ستاد عالی بازی‌های المپیک در پرداخت حقوق به مربیان المپیکی» نیز به آن پرداخته شد.

در این رابطه سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با استناد به اینکه وزارت ورزش مسئولیت پرداخت مرحله نخست حقوق المپیکی‌ها را بر عهده داشته، پیگیری موضوع را به این وزارتخانه موکول کرد. به همین دلیل بود که چرایی مسئله را از مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و عضو ستاد عالی جویا شدیم. وی نیز در پاسخ به این موضوع تاکید کرد که تا به امروز مصوبه‌ای در مورد تعداد مربیان المپیکی و رقم پرداختی به آن‌ها نداشته‌ایم که طبق آن اقدام لازم صورت بگیرد.

این معاون وزیر ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سرمربیان و مربیان با فدراسیون‌های مربوطه خود قرار دارند و رقمی بابت آن دریافت می‌کنند. به همین دلیل مصوبه اولیه ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی صرفاً شامل ورزشکاران می‌شد و کسانی که کسب سهمیه کرده‌اند. بعد از آن بود که تخصیص حقوق به اعضای کادر فنی شامل سرمربی و مربیان هم مطرح و به تصویب رسید، اما هنوز جمع بندی لازم برای پرداختی به مربیان و اینکه به چه شکل و میزانی باشد، انجام نشده است.

وی با یادآوری اینکه رقم حقوق مصوب ستاد عالی برای پرداخت ماهانه به ورزشکاران ۵ میلیون است که ۶۰ میلیون تومان در یک سال را شامل می‌شود، ادامه داد: معادل همین رقم برای سرمربیان آن‌ها هم به تصویب رسیده، اما در مورد رقم پرداختی به مربیان هنوز جمع بندی لازم را نداشته‌ایم.

معاون وزیر ورزش به یک مسئله بازدارنده دیگر در پرداخت حقوق به مربیان المپیکی هم اشاره کرد و یادآور شد: ورزشکارانی که کسب سهمیه می‌کنند معرفی شده هستند و مشخص است که سرمربیان آن‌ها چه کسانی هستند. در مورد مربیان، اما باید دقیقاً مشخص شود که در هر رشته و تیمی، شامل چه تعداد افراد و چه کسانی می‌شود. ممکن است فدراسیون‌ها لیستی بلندبالا از مربیان‌شان داده باشند، اما لزوماً حقوق مصوب به همه آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که «مشخص شدن مربیانی که مستحق دریافت حقوق بابت کسب سهمیه شاگردان‌شان هستند و تعداد آن‌ها چگونه انجام می‌شود؟»، گفت: این کاری است که طبق اطلاعات دریافتی از فدراسیون‌ها و پس از بررسی در کمیته تخصصی و تصویب در ستاد عالی به نتیجه می‌رسد.

وی در این زمینه ادامه داد: کمیته تخصصی متشکل از افراد مشترک میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مانند آقایان نصرالله سجادی، علی رغبتی و پیمان فخری طبق اطلاعات دریافتی از فدراسیون‌ها بررسی لازم در مورد مربیان و اینکه کدام مربیان شامل مصوبه ستاد برای دریافت حقوق ماهانه می‌شوند را انجام می‌دهند. نتیجه این بررسی‌ها در ستاد عالی مطرح می‌شود تا در صورت تصویب، به مرحله اجرا برسند. هنوز فهرست مربیان برای پرداخت حقوق کسب سهمیه المپیک نهایی نشده است.

عضو ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی در واکنش به این موضوع که «در مورد حقوق ماهانه مربیان المپیکی صحبت از رقم ۲.۵ میلیون تومانی شده بود؟»، تاکید کرد: در مورد مربیان المپیکی هیچ نتیجه گیری قطعی نشده است؛ نه در مورد تعداد آن‌ها و اینکه دقیقاً کدام مربیان باید حقوق بگیرند و نه در مورد رقم پرداختی به آنها.

علی نژاد همچنین گفت: بعد از مشخص شدن فهرست دقیق مربیان المپیکی و میزان حقوق آنها، وزارت ورزش که مسئولیت پرداخت حقوق در مرحله اول را عهده دار بود اقدام لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیرماه ۹۸ تا تیرماه ۹۹ زمان یک ساله مصوب در ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی برای پرداخت حقوق به ورزشکاران، سرمربیان و مربیان المپیکی است. طبق برنامه ارائه شده از سوی این ستاد، ورزشکارانی که سهمیه المپیک به نام آن‌ها به دست آمده است، نیمی از حقوق مصوب را دریافت خواهند کرد. این ورزشکاران در صورت قطعی شدن اعزامشان به المپیک، بخش باقی مانده حقوق خود را هم دریافت خواهند کرد در غیر این صورت واریزی دیگری به حساب آن‌ها صورت نخواهد گرفت. ورزشکارانی هم که نامشان در فهرست مسافران المپیک قرار داده شود، از دریافت کامل حقوق مصوب بهره‌مند خواهند شد.

دیگر اینکه با تاکید صالحی امیری فعلاً بابت یک سال تعویق المپیکی، پرداخت حقوقی برای المپیکی‌ها تصویب نشده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار