کد خبر: 1001528
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
کره‌شمالی بار‌ها نشان داده که می‌تواند محاسبات رقبایش را به سادگی خراب کند. بعد از آنکه روز جمعه تصاویر رهبر کره‌شمالی بعد از ۲۰ روز غیبت در انظار، مقامات و رسانه‌های غربی را که به شایعاتی درباره فوت وی دامن زده بودند، غافلگیر کرد، مرز دو کره شاهد تبادل آتشی بود تا پیونگ‌یانگ یک بار دیگر نشان داده باشد چقدر راحت می‌تواند جریان اخبار را عوض کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درست ۲۴ ساعت پس از آنکه کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی پس از ۲۱ روز غیبت بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شد، یعنی در ساعات اولیه صبح روز یک شنبه به وقت محلی یک پست بازرسی کره‌جنوبی در شهر مرزی چئوروون چندین بار هدف تیراندازی کره‌شمالی قرار گرفت تا این منطقه غیرنظامی برای اولین بار در پنج سال گذشته شاهد تنشی از این دست بین دو کشور باشد. در بیانیه‌ای که ارتش کره‌جنوبی منتشر کرد، گفته شد که براساس دستورالمعل، این کشور هم دوبار به آتش کره‌شمالی پاسخ و همچنین هشدار داده است. در این بیانیه رسانه‌ای تنش مرزی میان دو کره آمده بود: ما در حال مذاکره و گفتگو با طرف شمالی هستیم تا از بحرانی شدن شرایط و ادامه یافتن درگیری جلوگیری کنیم. ضمن اینکه نیرو‌های خودمان را آماده نگه می‌داریم. در گفتگو با ارتش کره‌شمالی می‌خواهیم به دلایل آغاز درگیری و تبادل آتش برسیم. اندکی بعد از این بیانیه، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از قول مقام‌های ارتش کره‌شمالی اعلام کرد شلیک گلوله عمدی نبوده است. اما بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در تحلیل این ارزیابی کره‌جنوبی نوشت که مشخص نیست چگونه کره‌جنوبی به چنین ارزیابی‌ای رسیده است.

خوشحالی ترامپ!

رئیس‌جمهور امریکا سه روز پیش گفته بود: ترجیح می‌دهم فعلاً درباره کیم‌جونگ‌اون اظهارنظر نکنم و در پاسخ به این سؤال که آیا کیم‌جونگ‌اون زنده است، گفته بود در زمان مناسب درباره آن چیزی برای گفتن خواهد داشت و الان نمی‌خواهد درباره آن صحبت کند، در واکنش به حضور دوباره رهبر کره‌شمالی در انظار عمومی بامداد روز یک‌شنبه در صفحه توئیتر خود ضمن بازنشر تصاویری از اولین حضور کیم‌جونگ‌اون در انظار عمومی پس از چند هفته غیبت، نوشت: من شخصاً خوشحالم که می‌بینم او برگشته و حالش خوب است. در سه هفته گذشته کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی در انظار عمومی ظاهر نشده بود که این امر شایعات بسیاری را پیرامون سلامتی وی ایجاد کرد. برخی منابع حتی گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص مرگ رهبر کره‌شمالی مطرح کرده بودند. خبرگزاری کره‌شمالی روز شنبه تصاویری را از مراسم افتتاح یک کارخانه کود شیمیایی در «سونچون» منتشر کرد و گزارش داد که این مراسم روز جمعه با حضور رهبر کره‌شمالی برگزار شده است. برخی کارشناسان پزشکی بعد از انتشار تصاویر جدید رهبر کره‌شمالی با اشاره به نقطه‌ای در روی دست او مدعی شدند که آن می‌تواند جای سوزن عمل جراحی و نشانه‌ای باشد از اینکه عمل جراحی قلب انجام داده است. اما یک مقام ارشد کره‌جنوبی بعد از حضور رهبر کره‌شمالی در انظار عمومی اعلام کرد، ارزیابی سئول این است که کیم‌جونگ‌اون مورد عمل جراحی قرار نگرفته است؛ گمانه‌زنی که ساعاتی بعد از سوی مقامات کره‌جنوبی رد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار