کد خبر: 1001408
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
استراتژی باشگاه‌ها برای جبران ضرر‌های اقتصادی چیست؟
تعطیلی مسابقات فوتبال همه چیز را به‌هم ریخته است. در سال‌های گذشته در چنین زمانی در حالی که لیگ‌های اروپایی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شدند، باشگاه‌ها مذاکرات‌شان را برای جذب بازیکنان جدید شروع می‌کردند، اما امسال سایه ویروس کرونا بر سر فوتبال به شدت سنگینی می‌کند و حتی تیم‌های بزرگ جهان هم برای دست به جیب شدن مشکل دارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  رئال‌مادرید بدون شک یکی از غول‌های بزرگ دنیا به شمار می‌رود. اگر کرونا مانع نمی‌شد این تیم یکی از شانس‌های قهرمانی لالیگا بود و همچنان با بارسلونا برای فتح جام می‌جنگید. منتها رئالی‌ها نیز همچون سایرین از لغو بازی‌ها متضرر شده‌اند و در تلاشند تا به نوعی خسارت‌های‌شان را جبران کنند. هنوز تکلیف برگزاری لیگ یا مختومه اعلام کردن مسابقات این فصل لالیگا مشخص نشده است. از یک‌سو تیم‌ها برای انجام بازی‌های باقی مانده عجله دارند و از سوی دیگر مسئولان نسبت به شروع زودهنگام بازی‌ها هشدار می‌دهند. در چنین شرایطی نه خبری از درآمدزایی است و نه دریافت حق پخش. در صورت از سرگیری مجدد لیگ، بازی‌ها بدون حضور تماشاگر خواهد بود و این موضوع هم خسارت سنگینی به تیم‌هایی، چون رئال وارد می‌کند.

در این بین کادر فنی نیز انتظار دارد مسئولان باشگاه، تقویت تیم و خرید بازیکنان جدید را مدنظر قرار دهند، ولی باشگاه نیز برای آنکه هم زیدان را راضی نگه دارد و هم از پس دخل و خرج تیم برآید تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد. فروش چند بازیکن گرانقیمت می‌تواند استراتژی مناسبی برای پشت سر گذاشتن این بحران باشد. نشریه آ. اس در گزارشی به تشریح این استراتژی پرداخته است.

به گفته آ. اس، حداقل چهار یا پنج بازیکن فعلی باید برنابئو را ترک کنند. البته این امر مستلزم ارائه پیشنهاد‌های خوب خواهد بود. در بین اسامی منتشر شده همانطور که انتظار می‌رفت نام خامس رودریگز، گرت بیل، واسکز و ماریانو به چشم می‌خورد. در صورتی که مادریدی‌ها موفق به فروش این چند بازیکن شوند به هدف خود می‌رسند. باشگاه در طول سال مبلغ هنگفتی را صرف پرداخت دستمزد بازیکنانش می‌کند، به عنوان مثال بیل به تنهایی سالی ۳۰ میلیون یورو از رئال می‌گیرد و خامس هم ۱۸ میلیون یورو. با اینکه قرار شده ۱۰ درصد دستمزد‌ها به خاطر کرونا کاهش یابد، اما ستاره‌های برنابئو گران‌قیمت‌تر از این حرف‌ها هستند و باز هم هزینه‌ها سر به فلک می‌گذارد. به ادعای این نشریه با فروش چهار بازیکن مورد نظر رئالی‌ها ۸۰ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهند کرد و این مبلغ را برای خرید‌های جدید کنار خواهند گذاشت. در بین گزینه‌های مطرح شده خامس پیشنهاد خوبی از اورتون دریافت کرده و گویا قیمت تعیین شده از سوی رئال برای فروش او ۴۰ میلیون یورو بوده است. گفته می‌شود خامس برای حضور در ترکیب تیم آنچلوتی لحظه‌شماری می‌کند. گرت بیل، ستاره ولزی هم که از نیمکت‌نشینی‌های گاه و بیگاهش ناراضی است، منتظر یک پیشنهاد خوب است تا فوتبالش را در جایی دیگر دنبال کند. فلورینتو پرز و مشاورانش با اتخاذ این سیاست قصد دارند از ریخت و پاش‌های اضافه بکاهند، در عوض برای فصل آتی برنامه‌ریزی منطقی داشته باشند.

اما اوضاع در مرسی‌ساید متفاوت است؛ با اینکه لیورپول روز‌های خوشی را با یورگن کلوپ سپری می‌کرد و منتظر قهرمانی مقتدرانه در جزیره بود، اما شیوع ویروس ناشناخته همه برنامه‌ها را به‌هم ریخت و حسرت تحقق رؤیای ۳۰ ساله را به دل هواداران گذاشت. در انگلیس نیز بلاتکلیفی همه را کلافه کرده و آینده تیم‌ها مشخص نیست. لیگ جزیزه متمول‌ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب می‌شد و درآمد‌های حاصل از حق پخش کمک بزرگی به تیم‌ها می‌کرد. منتها تعطیلی مسابقات بخش اعظم درآمد‌ها را قطع کرده و حالا باشگاهی، چون لیورپول توانایی حضور در بازار نقل و انتقالات تابستانی را ندارد. بنا بر ادعای ساکرنت، قرمز‌ها در تابستان امسال هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نمی‌گیرند و تنها دلیل این تصمیم هم خسارت‌های سنگین مالی باشگاه است. به نوشته این نشریه سانچو و ورنر بازیکنان دورتموند و لایپزیگ دیگر در سبد خرید لیورپول قرار ندارند. البته میرر، دیگر نشریه انگلیسی مدعی شده که قرمز‌ها به‌رغم اوضاع بد اقتصادی برای خرید کولیبالی، ستاره سنگالی ناپولی خیز برداشته‌اند و در این مسیر رقابت سختی با منچستریونایتد دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار