کد خبر: 1001274
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نیروی انسانی اصلی‌ترین ملاک و معیار توسعه جوامع است که در این بین کارگران و بازوی توانمند آنها می‌تواند در عرصه اقتصادی و بخش صنعت تحول آفرین عمل کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید ناصر عتباتی همزمان با روز کارگر از بخش‌های مختلف کارخانه ذوب آهن اردبیل بازدید می‌کرد، اظهار کرد: این واحد تولیدی که با مشکلات مختلفی روبرو بود در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته ولی همچنان کارگران آن با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو هستند.

وی با اشاره به معوقات حقوق و بیمه کارگران و عدم تامین برخی از نیازمندی‌های آنها در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: با رایزنی و صحبتی که با کارفرمایان در این کارخانه داشتیم، قرار شد ظرف روزهای آینده حقوق معوقه کارگران در ماه‌های اسفند و فروردین و همچنین حق بیمه آنها در سه ماه گذشته پرداخت شود تا کارگران در بهره‌مندی از دفترچه تامین اجتماعی با مشکلی روبرو نشوند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های تولیدی و کارآفرینی باید دغدغه کارگران را در بخش‌های مختلف رفع کرده و به ارتقای بهره‌وری کمک کنند.

وی بیان کرد: کارفرما متعهد شد تا در روزهای آینده نسبت به تامین آب شرب این مجموعه اقدام کند و برخی از خواسته‌های کارگران را که قابل حل و فصل است به سرعت رفع نماید.

عتباتی افزود: برخی از مسایل مطرح شده از سوی کارگران به ویژه قرارداد نیروی انسانی قرار شد در جلسات تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد تا بر مبنای یک اصول و قواعد نظام‌مند و قانونمدار انعقاد قرارداد با کارگر انجام شده و مطالبات به حق این جامعه پرتلاش نیز به شایستگی ادا شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: ما در جلسات مختلف شورای گفتگو، ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضائی از واحدهای تولیدی سعی‌مان بر تداوم فعالیت آنها با حفظ نیروی کار و توجه به منزلت کارگران است تا شکوفایی استان رقم بخورد.

در این بازدید مدیریت کارخانه ذوب آهن اردبیل قول مساعد داد تا ظرف روزهای آینده و به میمنت روز کارگر بسته‌های معیشتی برای کارگران این کارخانه پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر