کد خبر: 1001232
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:
آیت الله یوسف طباطبائی نژاد گفت: از عموم مردم فهیم انتظار می رود همانگونه که در بلایای طبیعی یاری رسان و غمخوار هموطنان خود بوده اند در جنگ مقابله با ویروس کرونا نیز با رعایت تمامی موارد پیشگیرانه یاری رسان هموطنان و خانواده خود باشند.مسئولان نیز ضمن رعایت مسائل بهداشتی به صورت میدانی بر اجرای دستورالعملها نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در گفتگویی ضمن لازم الاجرا بودن دستورات پزشکان و رعایت نکات بهداشتی افزود: در این شرایط کنونی اجرای ،دستورات پزشکان و متخصصان امر بهداشت جامعه در اولویت همه کارها است.

وی افزود: پس از اجرای این دستورات پیشگیرانه، دعا، استغفار و مدد از ذات اقدس الهی ما را از این برهه و بلا عبور خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه، اولویت و سفارش علما و مراجع تقلید را اجرای دستورات پیشگیرانه و متولیان امر بهداشت دانست و با یادآوری پیشرو بودن علما و روحانیون در همه عرصه های اجتماعی همچون دفاع مقدس افزود: موافقت و همکاری علما و روحانیون برای تعطیلی اجتماعات مذهبی همچون نمازهای جماعت، اعتکاف، نماز جمعه و تعطیلی حرم های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و برادر بزرگوارشان حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(علیه السلام) و حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) و همه امامزادگان و بقاع متبرکه دلیلی بر پیشرو بودن این قشر در نجات جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

امام جمعه اصفهان افزود: شکست کرونا تنها با تلاش عده یا گروه خاص یا بخشی از جامعه محقق نمی شود و قطعا همکاری عموم ملت ایران در عدم حضور غیر ضروری در اماکن عمومی شهرها و رعایت کامل موارد بهداشتی را طلب می کند.

از عموم مردم ایران انتظار می رود با رعایت موارد پیشگیرانه یاری رسان هموطنان باشند

آیت الله طباطبائی نژاد گفت: از عموم مردم فهیم ایران انتظار می رود همانگونه که در کمک رسانی و امداد به هموطنان که در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله به هر وسیله ای یاری رسان و غمخوار آنان بوده اند، اکنون و در جنگ مقابله با ویروس کرونا نیز همگام با بزرگان دین و پیرو دستور رهبر حکیم انقلاب، تا نابودی این ویروس منحوس با رعایت تمامی موارد پیشگیرانه همچون رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در اماکن عمومی و پرهیز از اجتماعات دینی، اجتماعی، سیاسی و سنتی یاری رسان هموطنان و خانواده خود باشند.

به ناچار باید سنت دیرینه و پسندیده صله رحم در عید نوروز 99 را نیز تعطیل کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و آغاز سال 99 ضمن تبریک این عید افزود: پس از تعطیلی همه اجتماعات مذهبی، سیاسی، و اجتماعی به ناچار باید سنت دیرینه و پسندیده صله رحم در عید نوروز 99 را نیز تعطیل کنیم و فعلا به تبریکات تلفنی و مجازی اکتفا کنیم.

مسئولان ضمن رعایت مسائل بهداشتی به صورت میدانی بر اجرای دستورالعملها نظارت کنند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت : در پی اخبار واصله از ازدحام در برخی اماکن اقتصادی و بازارهای روز، از مسئولین نیز انتظار می رود که نظارت کافی و وافی برای کنترل این مکان ها و همه اماکنی که رفت و آمدها بیشتر است را داشته باشند و ضمن رعایت مسائل بهداشتی به صورت میدانی بر اجرای دستورالعملها نظارت کنند.

بی شک اجر و پاداش مدافعات سلامت در نزد خداوند متعال محفوظ است

وی با قدردانی از زحمات بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در بیمارستانها و مراکز بهداشتی، وجود این عزیزان را نعمتی برای جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: تشکر ما امری زبانی است که توان قدردانی از زحمات آنان را ندارد اما بی شک اجر و پاداش آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است و ما نیز باید همیشه قدردان این مدافعات سلامت جامعه باشیم.

آیت الله طباطبائی نژاد در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران و مبتلایان و همچنین طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان این بیماری و صبر و اجر برای بازماندگان آنها از عموم مردم خواست تا در دعاهای خود خصوصا دعای لحظه تحویل سال جدید برای سلامتی همه بیماران و دفع شر و بلا از جامعه اسلامی دعا کنند.

   

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار