کد خبر: 1001225
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
مدیر کل گمرک استان چهار محال و بختیاری
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعا در سال گذشته۸۳ میلیون دلار کالا تولیدی از استان و سایر گمرکات به وزن۶۱۶ هزار تن صادر شده است.

اسماعیل الله‌دادی ۱ با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۶ میلیون دلار کالا به ارزش ۴۶۰ هزار تن از کمرگ استان به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته با کاهش نزدیک به ۳۷ درصدی صادرات از استان مواجه بودیم.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعا در سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کالا تولیدی از استان و سایر گمرکات به وزن۶۱۶ هزار تن صادر شده است که بیش‌ترین بخش مربوط به صنایع تولیدی کارخانه سیمان است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: عمده بادام تولیدی از استان از سایر گمرکات کشور و به نام سایر افراد صادر می‌شود، در حال حاضر عمده محصولات صادراتی استان شامل خوراک آبزیان، بادام، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، ورق خودرو و محصولات پلاستیکی است.

الله‌دادی با بیان اینکه میانگین تشریفات در گمرک چهارمحال و بختیاری حدود ۲ ساعت است، گفت: عراق، افغانستان، ارمنستان و هند از مهم‌ترین مقصدهای صادراتی کالاهای استان است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تعهد ارزی و الزام صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، کاهش سهم صادرات صادرکنندگان در بازارهای خارجی، پایین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش، بالا بودن کرایه حمل محصولات و ... از عمده مشکلات صادرکنندگان است.

وی در پایان یادآور شد: به علت شیوع کرونا ویروس تعدای از مرزهای کشورها برای امر صادرات بسته شد و این مسئله در حال رفع شدن است و ما از طریق ۲ مرز محصولات را صادر می‌کنیم.

همچنین غلامعلی پیوسته  مدیر شرکت توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری از خواهرخواندگی استان و داغستان ترکیه در بحث صادرات خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در خصوص صادرات، گردشگری علمی، اقتصادی و سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: کشور روسیه نیز چند پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات محصولاتی مانند نهاده‌های دامی، شیره انگور، صنایع‌دستی، گوسفند رومانف، فرش، بادام،لوازم خانگی، مواد لبنی، کاشی، سرامیک و ... داده است، همچنین می‌توانیم نمایندگی چند شرکت بزرگ روسی را در این استان داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر