کد خبر: 1001216
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تفویض اختیارات بسیاری از مشکلات را در این استان برطرف می کند، خواستار تفویض برخی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها شد.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر رفع انحصار در واردات برخی مواد اولیه و اقلام اساسی به کشور تأکید کرد.

وی افزود: برای تحقق شعار جهش تولید، نیازمند تسریع در تصمیم‌گیری‌ها و صدور مجوزها هستیم که برای این منظور لازم است اختیار برخی از این امور به استان‌ها واگذار شود.

وی با اشاره به توانمندی واحدهای بزرگ تولیدی استان در تأمین مواد اولیه تولید، گفت: متأسفانه انحصار واردات برخی اقلام اساسی در دست چند نفر خاص است و این در حالی است که تولیدکنندگان ما می‌توانند خود اقدام به واردات این اقلام کنند.

پورمحمدی ادامه داد: در خصوص مشکلات نهاده های دامی در آذربایجان شرقی اختیارات به استان تفویض شود و در خصوص نیاز به کامیون های یخچال دار نیز اجازه تامین به استان داده شود. 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین همت همگانی برای رونق تولید و قطع وابستگی صنعت و تولید به واردات را لازمه جهش تولید خواند و گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌، کارهای بسیار مهمی برای توسعه صنعت استان انجام شده که نتایج این اقدامات، کسب رتبه اول کشور در توسعه و رتبه دوم در ایجاد واحدهای جدید صنعتی در سال ۹۸ است.

پورمحمدی با قدردانی از تلاش تمام مسوولان و فعالان بخش خصوصی استان در شتاب‌بخشی به حرکت توسعه صنایع، خاطرنشان کرد: در سایه توجه ویژه به این موضوع، صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۵۳ درصد افزایش یافت و ارزش صادرات استان نیز در سال گذشته در حدود ۳.۲ میلیارد دلار بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به بیش از ۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از ارتباط ویدئو کنفرانسی با رهبر معظم انقلاب در هفته آینده خبر داد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و همچنین برنامه‌های حمایت از اصناف و تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا را تشریح کرد و گفت: برخی از واحدهای مهم استان همچون ماشین سازی تبریز، مشکلاتی دارند که امیدواریم با ورود وزارت صمت، شاهد رفع مشکلات این شرکت و بازگشت فعالیت آن به شرایط عادی باشیم.

علی جهانگیری با بیان اینکه به‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، هیچ واحد تولیدی در استان، تعطیل نشده و هیچ کارگری، تعدیل نشده است، ادامه داد: بیش از ۴۰ واحد تولیدی در حال تولید اقلام و مواد ضدعفونی الکلی و غیرالکلی هستند که علاوه بر تامین نیاز استان، توانایی تامین نیاز استان های دیگر را هم داریم.

جهانگیری از واردات ۲ میلیون لیتر الکل به استان خبر داد و افزود: تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی در استان تولید شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر