کد خبر: 1001164
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۵ میلیون تن کالا صادر شده است، گفت: در سال ۹۸، تولید حداقل ۷۵ درصد از محصولات، چون پوشاک و لوازم خانگی افزایش یافته و واردات ۳۱ درصد از کالا‌های مصرفی نیز کاهش یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی گفت: با شروع جنگ اقتصادی در سال ۹۷، پیش‌بینی می‌شد کارخانجات تعطیل و کارگران اخراج شوند، اما با امید، تلاش و برنامه‌ریزی توانستیم از موقعیت عبور کنیم و میزان تولید و صادرات کشور را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر افزایش میزان تولید در کشور افزود: اکنون هر کالای باکیفیتی که به حد نیاز در داخل کشور تأمین شود، محدودیت واردات دارد؛ تاکنون واردات ۲۵ درصد از کالا‌ها (۱۵۲۹ کالا) ممنوع شده است. رحمانی با بیان اینکه در بحث صادرات به کشور‌های همسایه غفلت کرده‌ایم، گفت: سهم واردات کشور‌های همسایه حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار است که ما فقط ۲۴ میلیارد دلار به این کشور‌ها صادر کرده‌ایم و این موضوع نیازمند توجه و افزایش صادرات است. وی افزود: بروز یافتن آثار کرونا در جهان، باعث محدودیت یا ممنوعیت برخی محصولات شده و مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد خواهد کرد، از این‌رو، بحث واردات را در محور اصلی وزارت صمت قرار داده‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه نهاده‌های دامی تأکید کرد: حتی یک کیلو ذرت نهاده بدون نظر جهاد کشاورزی امکان واردات یا توزیع ندارد. با هرگونه عرضه نهاده خارج از نظر جهاد کشاورزی برخورد قانونی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار