کد خبر: 1001161
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
کمبود وسایل نقلیه عمومی و تغییرات پی درپی در اجرا و لغو طرح ترافیک و نحوه آمد و شد شهروندان سبب ایجاد ترافیک و سرگردانی شهروندان شده‌است. بسته پیشنهادی شهرداری و شورا و پلیس برای نحوه تردد شهروندان در پایتخت با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا مطرح می‌شود تا بلکه با ورود رئیس‌جمهور با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از دغدغه شهروندان کاسته شود.
بیژن یانچشمه
سرویس جامعه جوان آنلاین: با وجود کاهش محدودیت‌های حضور کارمندان و شهروندان در محل کسب و کار، ترافیک پایتخت به‌خصوص در نقاط مرکزی شهر افزایش یافته است. تشدید ترافیک از یکسو و کمبود وسایل نقلیه عمومی از سوی دیگر عملاً مشکلات فراوانی را به بار آورده‌است. در این خصوص رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در جلسه ستاد مدیریت کرونا کلانشهر تهران که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، موضوع بسته پیشنهادی طرح ترافیک که با توافق سه‌جانبه، شهرداری، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و پلیس راهور جهت اجرا نهایی شده‌است، مورد بحث قرار گرفت. علیخانی بیان داشت:‌بسته پیشنهادی طرح ترافیک در دوران کرونا نهایی شده و از سوی هاشمی رئیس شورای شهر به ستاد مقابله با کرونا ارسال شده است. وی اعلام کرد: قرار است این بسته هفته آینده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که احتمالاً شنبه یا یک‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، به سرانجام برسد و تکلیف طرح ترافیک تهران مشخص و حمایت‌های لازم انجام شود و اجرای طرح به تصویب برسد. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیکی که قرار است هفته آینده احتمالاً اجرا شود همه جوانب در آن دیده شده به طوری که کارکنان بتوانند قبل از ۸ در طرح حضور یابند و از ساعت ۲ تا ۴ بدون هزینه خارج شوند همچنین طرح ترافیک برای کادر پزشکی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی رایگان خواهد بود.

وی درباره دو موضوع استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی و احتمال اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید از هفته آینده، اظهار داشت: در حال حاضر استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری شده است و اگر شهروندی از ماسک هنگام تردد با حمل و نقل عمومی استفاده نکند طبق مصوبه ستاد کرونا تخلف کرده‌است. وی افزود: از فردا در ۲۰۰ نقطه از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس با هماهنگی وزارت صمت، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و برخی از دستگاه‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، توزیع ماسک با قیمت مناسب و قانونی ارائه می‌شود. علیخانی گفت: ساکنین محدوده طرح ترافیک در صورت تصویب طرح در ستاد مقابله با کرونا و بر اساس بسته پیشنهادی، تخفیف بیشتری برای عوارض طرح ترافیک را دارند و میزان آن از ۵۰ درصد به حدود ۷۰ درصد خواهد رسید.

اجرای طرح نذر سلامت در خطوط اتوبوسرانی

حدود یک دهه است که حتی یک دستگاه اتوبوس از جانب دولت به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تحویل داده نشده و ادامه این روند خدمات اتوبوسرانی تهران را با مشکل مواجه می‌کند. حالا که قرار است استفاده از ماسک اجباری شود مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این خصوص با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت در برخی از خطوط اتوبوسرانی گفت: شهروندان در قالب این طرح می‌توانند به مسافران کم بضاعت حمل و نقل عمومی جهت خرید ماسک کمک کنند.

محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره موضوع استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: ماسک با قیمت مناسب توسط تولیدکنندگان صنعتی و زنان سرپرست خانوار همچنین زیرمجموعه‌های شهرداری تهیه شده و از امروز در ابتدا و انتهای خطوط تندرو و برخی از ایستگاه‌های تبادلی و پر مسافر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. وی افزود: این اقدام تا پایان هفته تکمیل خواهد شد ولی باید توجه داشت که شرکت واحد، نیروی بازدارنده در این زمینه در اختیار ندارد و شهروندان خودشان باید نسبت به رعایت استفاده از ماسک اقدام کنند و به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند، تذکر دهند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: امکانی فراهم شده که افراد دارای تمکن مالی بتوانند ماسک بیشتری در ابتدا و انتهای خطوط تندرو و برخی از ایستگاه‌های تبادلی و پرمسافر خریداری کنند و در اختیار مأموران مستقر اتوبوسرانی جهت هدیه به مسافران کم بضاعت قرار دهند. ترفع گفت: از شهروندان درخواست داریم به این طرح خیر و مؤثر در قالب نذر سلامتی در ایستگاه‌های اتوبوسرانی بپیوندند تا شاهد مقابله هر چه بهتر با ویروس کرونا باشیم.

کرونا حالا حالا‌ها ماندگار است

آنطور که مسئولان و کارشناسان درگیر با بیماری کرونا پیش‌بینی کرده‌اند، حالا حالا‌ها این ویروس ناخوانده میهمان جهان و ایران است. بنابر این انتظار می‌رود که مسئولان تصمیم گیر به گونه‌ای تصمیم‌سازی کنند تا از بار مشکلات شهروندان کاسته شود، نه اینکه با تصمیمات روزانه، بر سردرگمی‌ها بیفزایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار