کد خبر: 1001030
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
وزارت امور خارجه چین امروز در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت پکن هیچ علاقه‌ای به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ندارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز در یک نشست مطبوعاتی و در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت انتخابات آتی آمریکا یک موضوع داخلی است و ابراز امیدواری کرد واشنگتن سعی نکند چین را وارد این مسئله کند.

شوانگ در ادامه تاکید کرد که «پکن هیچ علاقه‌ای به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ندارد.»

این اظهارات وزارت امور خارجه چین پس از آن مطرح می‌شود که شب گذشته ترامپ در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز گفت چین «هرکاری که بتواند می‌کند تا نگذارد» او در انتخابات آتی در ماه نوامبر دوباره انتخاب شود.

این نخستین بار نیست که ترامپ چین را به کارشکنی در انتخابات آمریکا متهم می‌کند، در سال ۲۰۱۸ نیز گفته بود پکن در تلاش است در انتخابات میان‌دوره‌ای دخالت کند، چون او (ترامپ) میلیون‌ها دلار تعرفه بر کالا‌های چینی اعمال کرده است. ترامپ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در آن زمان گفته بود «پکن نمی‌خواد من یا ما پیروز شویم، چون من نخستین رئیس‌جمهوری هستم که تاکنون چین را در تجارت به چالش کشیده است.»

ترامپ این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که واشنگتن و پکن درگیر یک جنگ تجاری هستند، جنگی که با ناعادلانه خوانده شدن شرایط اقتصادی تجارت دو کشور از سوی ترامپ آغاز شد. ترامپ پکن را متهم می‌کند رفتاری ضدرقابتی در تجارت دارد و چین این اتهام را با قاطعیت رد می‌کند.

با این حال دو اقتصاد بزرگ جهان در ماه ژانویه و پیش از گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا، به یک توافق تجاری موقت به منظور پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای مخربی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کرد، دست یافتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار