کد خبر: 1000966
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
معاون استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد پساکرونا یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: در حال حاضر با حمایت‌های صورت‌گرفته، هیچ مشکلی در بخش صنعت و تولید استان نداریم و همه باید کمک کنند تا ضمن مدیریت این شرایط، زمینه برای تحقق جهش تولید فراهم شود.

علیار راستگو  در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی سلامت، زنان و خانواده استان، با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و تمام دستگاه‌های مسوول در امر مقابله با بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: ایجاد ۴۵۰ هزار مترمربع فضای درمانی در استان در دولت یازدهم و دوازدهم و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای افزایش ظرفیت‌های درمانی استان، موجب شد که در پذیرش بیماران هیچ کمبود و محدودیتی نداشته باشیم.
 
وی همچنین به ظرفیت اقتصادی کشور در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: دولت بسته‌های مالی و حمایتی مختلفی برای مدیریت شرایط فعلی و حمایت از افراد و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته است.
 
راستگو به اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: دولت، ۱۰ رسته شغلی را به عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است که تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم همچنان باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که سبک زندگی کنونی تا زمانی که برای بیماری کرونا، دارو و واکسن تولید نشود، ادامه خواهد داشت.
 
معاون استاندار آذربایجان شرقی بر ارتقای ظرفیت تاب‌آوری جامعه از سوی نهادهای حمایتی تأکید کرد و گفت: ظرفیت تشکل‌های مردمی و نهادهای خیریه در کشور ما ظرفیت بزرگی است که در سطح دنیا بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت برای حمایت از آسیب‌دیدگان شرایط فعلی استفاده کرد.
 
راستگو با تأکید بر اینکه تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا باید پیش‌بینی شود، گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه مأموریت خود، این تبعات را برآورد کرده و برای مدیریت آنها راهکارهای اجرایی پیشنهاد کنند.
 
وی با اشاره به توسعه استفاده از شیوه‌های نوین کسب‌وکار و تغییر سبک زندگی پس از شیوع بیماری کرونا، گفت: دنیای پساکرونا، دنیای متفاوتی خواهد بود و تغییرات جدی در افکار عمومی و نحوه مدیریت مسائل مختلف به وجود خواهد آمد که باید برای این تغییرات آمادگی داشته باشیم.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه مواجهه منطقی با پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا را مهم‌ترین مأموریت کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: در این کارگروه نحوه مداخلات موثر برای مدیریت دوران پساکرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
بدر شکوهی افزود: شناسایی پیامدهای احتمالی و ظرفیت‌سازی برای ارتقای میزان تاب‌آوری سطوح مختلف جامعه و همچنین افزایش زمینه مشارکت اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله وظایفی است که این کارگروه بر عهده دارد.
 
مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص پیامدهای احتمالی بیماری کرونا و نحوه مدیریت آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها