سفارش تولید محتوا با هدف برقرار کردن ارتباط موثر با مخاطب انجام میشود. در واقع تولید محتوا یک فرآیند و سیستم است. فرآیندی که در آن باید به سه فاکتور اصلی برنامهریزی، تولید و ویرایش توجه کرد. منظور از تولید صرفا ایجاد متن برای سایتها و شبکههای اجتماعی نیست. هر نوع فیلم، عکس، صوت، انیمیشن و ... میتواند در حوزه تولید محتوا قرار گیرد. سفارش تولید محتوا، در بازاریابی دیجیتال اهمیت خود را نشان میدهد، چرا که این سیستم قدرت بسیار زیادی برای شناسایی مخاطب و تبدیل آنها به مشتری هدف را دارد. البته باید بدانید هدف تولید محتوا، فراتر از اهداف بازاریابی دیجیتالی است.
در بازاریابی تنها ایجاد مخاطب و بالا بردن میزان فروش مورد توجه قرار میگیرد، در حالی که هدف از تولید محتوا شناسایی مخاطب، کشف نیازهای او، توجه به علایق و خواستههای او، ارائه راهحلهای مناسب و کاربردی و در نهایت برقراری یک تعامل سازنده، است. به همین دلیل گفته میشود تولید محتوا پادشاه است.
برای سفارش تولید محتوا در ابتدا بهتر است به نوع فعالیت خود و شبکه اجتماعی مورد نظر توجه کنید. تولید محتوا میتواند در زمینههای مختلف آموزشگاهی، فروشگاهی، تخصصی، سرگرمی، سبک زندگی، طنز، فناوری اطلاعات، خبری، مذهبی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و ... انجام پذیرد.
هر کدام از این زمینهها نیاز به لحن مخصوص خود را دارد تا بتواند با مخاطب هدف، تعاملی دو طرفه برقرار کند. تولید محتوا باید بهگونهایی انجام پذیرد تا اطلاعات و دادهها با زبانی ساده و قابل فهم به مخاطب منتقل شود.
برای تهیه محتوا شناخت خوبی از شبکه اجتماعی مورد نظر و ابزارهای آن داشته باشید. در این زمینه سعی کنید از انواع محتوا استفاده کنید.
محتوای متنی رایجترین و کمهزینهترین روش برای شناسایی مخاطب است. در کنار آن میتوانید از انواع محتوا گرافیکی و صوتی نیز استفاده نمایید. عکس، فیلم، پادکست، انیمیشن، اینفوگرافی و .... از جمله انواع تولید محتوا هستند که میتوانند در کنار محتوای متنی به جذب مخاطب و تعامل با آنها کمک کنند. فراخور فعالیت خود در بازههای مختلف زمانی، میتوانید هر کدام از آنها را سفارش دهید.
برای سفارش تولید محتوا، میتوانید به دو شیوه عمل کنید. بسیاری از سایتها و فعالان شبکههای اجتماعی، افرادی را در این زمینه به طور مستقیم استخدام میکنند. این افراد میتوانند به صورت دورکاری و حضوری با کسب و کار مورد نظر همکاری کنند.
در این حالت نویسنده و کارشناس تولید محتوا بدون هیچ واسطهایی با کسب و کار مورد نظر در ارتباط هستند. اصول تولید محتوا دقیقا بر اساس چارچوب مورد نظر به پرسنل ابلاغ میشود و افراد بر طبق اصول و زمانبندی تعیین شده اقدام به تولید محتوا مینمایند.
در این شیوه، از آنجا که هیچ واسطهایی وجود ندارد، میزان دستمزد نیز بیشتر است و از سویی دیگر محتوا دقیقا بر اساس اهداف مشخص شده انجام میشود. تعیین دستمزد توافقی انجام میگیرد.
در روشی دیگر، افراد سفارش تولید محتوا را برعهده شرکت تولید محتوا میگذارند. این شرکتها از نیروهای حضوری و دورکاری استفاده میکنند. چارچوب یکپارچهایی برای تهیه انواع محتوا داشته و در عین حال سعی میکنند با خواسته مشتری هماهنگ باشند. شرکت تولید محتوا، واسطهایی بین کارفرما و تولید کننده محتوا است.
همکاری با این شرکتها برای کارفرمایان چندین مزیت دارد: از آنجا که این شرکتها با تعداد زیادی تولیدکننده محتوا در ارتباط هستند، بنابراین در کوتاهترین زمان، حجم زیادی از محتوا تولید خواهد شد.
همکاری با این شرکتها، به میزان قابل توجهی هزینهها را کاهش میدهد، چرا که این شرکت ها مانند سایر کسب و کارهای دیگر بازار رقابتی دارند. بنابراین سعی میکنند هزینه تولید محتوا را تا حد امکان پایین نگه دارند.
سفارش تولید محتوای متنی، رایجترین انواع آن است. برای این منظور لازم است به معیارهای سرچ گوگل و همچنین برآورده کردن نیازهای مخاطبان توجه شود. در این حوزه آشنایی با علم سئو ضروری است. محتوای متنی باید ساختاری روان و قابل فهم داشته باشد. از سویی دیگر باید با استفاده از کلمات کلیدی و واژههای مرتبط با آن گردآوری شود. اطلاعات باید به طور صحیح ارائه شوند. تکرار بیهدف کلید واژهها تنها متن را ضعیف میکند. کپیبرداری در آن هیچ جایگاهی ندارد. چنانچه بتوانید در این زمینه قوی کار کنید، به گوگل ثابت خواهید کرد که در کار خود بهترین هستید و لیاقت معرفی شدن به دیگران را دارید.
منظور از سفارش تولید محتوا گرافیکی این است که به کمک نرمافزارها، محتواهای گرافیکی مانند تصویر، فیلم و ... براساس سرچ کاربر، در نتایج جستجو نشان داده شود. برای موفقیت در این زمینه توصیه میشود از تصاویر تکراری استفاده نکنید. سایتهای بسیار زیادی وجود دارند که میتوانید تصاویر مرتبط و باکیفیتی را در آنها پیدا کنید. استفاده از انواع محتوا گرافیکی، منجر به افزایش میزان کلیک سایت خواهد شد.
برای تولید محتوا تخصصی، صرفا آگاهی داشتن از اصول و قواعد تولید محتوا نمیتواند کارساز باشد. در این راستا، تولید کننده محتوا باید اطلاعات کافی و معتبر در زمینه مورد نظر داشته باشد. یکی از مزیتهای همکاری با شرکتهای تولید محتوا این است که دسترسی به چنین افرادی آسانتر انجام میشود.
شرکت تولید محتوا زمینه را برای مشاوره رایگان نیز فراهم میکند تا سفارش با کمترین میزان خطا انجام شود. مشاوره با کارشناسان شرکت به شما کند تا از ایدههای نو و جذاب برای تولید محتوا استفاده نمایید. همچنین کلیه متون توسط کارشناس سئو بررسی خواهد شد. هزینه تولید محتوا تخصصی معمولا بیشتر در نظر گرفته میشود. برای انتخاب بهترین شرکت تولید محتوا، در ادامه مقاله توضیحات تکمیلی ارائه می دهیم.
تعرفه تولید محتوا به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. زمینه (فرهنگی، هنری، تخصصی و...)، زبان محتوا (فارسی، انگلیسی، عربی و ...) نوع محتوا (متنی، گرافیکی و...) ، جمعآوری محتوا (تالیفی، ترجمهایی، تحقیقی، بازنویسی و ..)، از جمله عواملی هستند که نقش تعیینکنندهایی برای تعرفه محتوا دارند. برای اینکه نتیجه بهتری از سفارش تولید محتوا داشته باشید، میتوانید از پلنهای محتوایی استفاده کنید. در این پلنها سفارش محتوا براساس تعداد کلمه، زمینه فعالیت و زمان تحویل انجام خواهد شد.
"چطور تولید محتوای سایت را انجام دهم؟" اولین و البته مهمترین سوالی است که پس از راهاندازی سایت از خود میپرسید. باید بدانید رمز موفقیت شما، تولید محتوا باکیفیت، جذاب و کاربردی است. اگر در این زمینه تجربهایی ندارید، بهترین راهحل مراجعه به یک شرکت تولید محتوا است. کارشناسان این شرکت، توانایی لازم برای تهیه محتوا مناسب و مرتبط با سایت شما را دارند. آنها دقیقا میدانند که زمان و هزینه را باید در کجا صرف کرد.
انتخاب بهترین شرکت تولید کننده محتوا برای شما کاملاً به نوع محتوا، کیفیت و بودجهای که در نظر گرفتهاید دارد. اگر به دنبال دریافت محتوای با کیفیت هستید، باید بودجه مناسبتری را برای محتوایتان در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب نهایی حتماً به نمونه کارهای شرکت ارائه دهنده توجه کنید.
الو محتوا (کانتنت) با داشتن نویسندگان حرفهای یکی از بهترین شرکتهای تولید کننده محتوا است که تا کنون مشتریان زیادی را جذب خود کرده است. فرآیند تولید محتوا در الومحتوا کاملاً بر اساس اصول حرفهای نویسندگی و با هدف جلب رضایت مشتری و کسب رتبه مناسب در گوگل صورت می پذیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این شرکت به آدرس (www.alomohtava.com) مراجعه نمایید.