کد خبر: 1000833
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل:
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: با توجه به شیوع کرونا در تاکسی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی باید به دقت رعایت شود و رانندگان تاکسی حق ندارند کرایه یک نفر مسافری که کم سوار می‌کنند را از دیگر مسافران دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رحیم سعیدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام کرونایی در کنار توزیع بسته‌های مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی به رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های شهری از آنها خواسته‌ایم تا فاصله‌گذاری اجتماعی را در سوار و پیاده کردن مسافران رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مبادی حتی پرتردد و حتی شلوغ شهری صاحبان تاکسی‌ها به دقت موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند و نسبت به سوار کردن دو مسافر در عقب و یک نفر جلو اقدام می‌کنند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل ادامه داد: اگر راننده‌ای بدون ماسک و دستکش و توجه و سوار کردن سه مسافر اقدام به فعالیت کند، با تذکر اکیپ‌های بازرسی سازمان روبرو می‌شود که در هفته‌های اخیر این تذکر به صورت جدی به رانندگان متخلف داده شده است.

سعیدی بیان کرد: در کنار رانندگان باید خود مسافران نیز موازین بهداشتی را مراعات کنند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شده و بیش از همه سلامت مردم مورد صیانت قرار گیرد.

وی به کاهش 30 درصدی ترددهای شهری و جابجایی مسافر از طریق تاکسی اشاره کرد و گفت: برای صاحبان تاکسی‌های خطی که مبدا و مقصد مشخص دارند امکان تذکر راحت‌تر است ولی مسئولان گشت سازمان در میادین و خیابان‌های مختلف شهر مستقر هستند تا اجازه ندهند بیش از سه مسافر در هر تاکسی جابجا شوند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل با رد افزایش قیمت به دلیل کاهش یک مسافر در تاکسی‌ها با پیشنهاد سازمان حمل و نقل بار و مسافر تصریح کرد: به هیچ وجه رانندگان تاکسی موظف نیستند کرایه یک نفر مسافری که کم سوار می‌کنند را از دیگر مسافران دریافت کنند.

سعیدی از همشهریان خواست در صورت مشاهده تخلف در این زمینه و دریافت کرایه مازاد گزارش خود را به این سازمان اعلام کنند تا با صاحبان تاکسی‌های متخلف برخورد شود.

وی در مورد اعلام نرخ جدید تاکسی‌ها برای سال 99 اظهار کرد: ما پیشنهاد خود را به شورای سازمان ارائه کردیم تا با تائید و تصویب در شورای سازمان و پیشنهاد به شورای شهر و تصویب نهایی در کمیسیون تطبیق فرمانداری قیمت‌های جدید اعلام شود که به زودی در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر