کد خبر: 1000751
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره چرایی رها شدن معتادان متجاهر در شهر می‌گوید که دلایل قانونی برای نگهداری از آن‌ها در مراکز نگهدای وجود نداشت برای همین معتادان متجاهر رها شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی با معاونان و مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور گفت: اواخر سال‌۹۷ و اوایل سال‌۹۸ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر آغاز شد و ۸۵ تا ۹۰ درصد معتادان ساماندهی و وارد مراکز نگهداری شدند که هم برای خودشان هم برای مردمی که در محلات مختلف زندگی می‌کردند خوب شد. وی ادامه داد: با شیوع کرونا و طبق مصوبه کمیته درمان و وزارت بهداشت در اسفند‌ماه مقرر شد که معتاد جدید به مراکز اضافه نشود که تصمیم درستی بود و اگر صورت نمی‌گرفت فاجعه بزرگی در مراکز ایجاد می‌شد. مؤمنی ادامه داد: از طرفی گروه‌هایی از معتادان که در ماه قبل جمع‌آوری شدند و در مراکز بودند دوره آن‌ها تمام شده بود و از لحاظ قانونی امکان نگهداری آن‌ها وجود نداشت، این باعث افزایش تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر شد. سردار مؤمنی با انتقاد از دستگا‌ه‌های مسئول گفت: دستگاه‌ها یکسان کار نمی‌کنند، اما اگر این اقدام صورت نگیرد به قوه قضائیه اعلام خواهیم کرد.

کشف بی‌سابقه مواد مخدر

سردا مؤمنی همچنین در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی با معاونان و مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور، با بیان اینکه سال گذشته ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده گفت که این مقدار کشف در تاریخ ایران و دنیا بی‌سابقه است. وی با بیان اینکه سالانه ۳ تا ۴ هزارنفر براثر سوءمصرف مواد فوت می‌کنند عدم ابتلای معتادان به کرونا را شایعه خواند و گفت: با شیوع ویروس کرونا شایعاتی مطرح شد که این ویروس به افراد مصرف‌کننده موادمخدر وارد نمی‌شود که پشت این شایعه، سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر بین‌المللی بودند و دروغ بزرگ آن‌ها در جهت سودجویی است که اثبات نیز شد.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد

وی افزود: در حال حاضر ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار معتاد در کشور داریم که حدود یکصد‌هزار نفر از آنان معتاد متجاهر هستند. دبیرکل ستاد تأکید کرد: باید به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه زد و همه دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظایفی را بر عهده دارند و اگر قوانین مبارزه با موادمخدر به روز و اصلاح نشود تمامی تلاش‌هایی که انجام شده، منجر به نتیجه نهایی که کاهش افراد معتاد در کشور است، نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار