کد خبر: 1000745
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
نگاهی به بالا گرفتن اختلاف کادر فنی و بازیکنان استقلال با مدیرعامل
روز‌های پرتلاطم و پرحاشیه آبی‌ها ادامه دارد. رویارویی مدیریت استقلال با کادر فنی و بازیکنان به اوج رسیده و دفتر باشگاه استقلال در خیابان ۳۸ علامه جنوبی سعادت‌آباد تهران روز‌های خبرسازی را تجربه می‌کند. این در حالی است که با انتخاب احمد سعادتمند در فروردین‌ماه به جای علی فتح‌الله‌زاده که استعفا داده بود، تصور می‌شد باشگاه استقلال با این مدیر که از مدیران مورد حمایت وزیر ورزش است مشکلاتش فروکش کند، اما از همان روز‌ها زمزمه‌هایی درباره نارضایتی کادر فنی و بازیکنان از این تغییرات و انتخاب سعادتمند و جدایی برخی از اعضای هیئت مدیره استقلال به گوش رسید.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حالا تنها چند هفته پس از آمدن مدیر تازه‌وارد، نارضایتی‌ها به اوج رسیده و اوضاع باشگاه استقلال را بحرانی‌تر از همیشه کرده است، به طوری که هم بازیکنان پس از عملی نشدن وعده سعادتمند برای پرداخت درصدی از قراردادشان، علیه او بیانیه منتشر کردند و هم مجیدی در شبکه‌های اجتماعی مخالفتش را با تغییر و تحولات سعادتمند در باشگاه نشان داد تا مدیرعامل تازه استقلال روز‌های سختی را در ساختمان آبی‌رنگ باشگاه در سعادت‌آباد تهران پیش‌رو داشته باشد.

اختلافات از کجا شروع شد؟

اواخر اسفند بود که اختلاف عبدالرضا موسوی عضو هیئت مدیره و اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال، سبب شد موسوی که به عنوان سرمایه‌دار و برای پمپاژ پول به استقلال آمده بود، نامه استعفایش را بنویسد. این در شرایطی بود که این عضو هیئت مدیره با توجه به کمک ۷ میلیاردی‌اش به استقلال بین کادر فنی و بازیکنان تیم از محبوبیت بالایی برخوردار بود. مجیدی و بازیکنان استقلال از حامیان مدیرعاملی موسوی در استقلال بودند، اما پس از اختلاف موسوی با خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال، مدیرعاملی وی منتفی شد و او با توجه به این اختلافات تنها چند هفته پس از انتصابش به عنوان عضو هیئت مدیره، از تیم مدیریتی آبی‌ها جدا شد. استعفای موسوی از هیئت مدیره سبب شد با حکم وزیر ورزش در ۲۸ اسفند، احمد سعادتمند به عنوان عضو جدید هیئت مدیره استقلال انتخاب شود. جدایی موسوی و آمدن سعادتمند اختلافات فرهاد مجیدی را با عضو تازه هیئت مدیره کلید زد و سرمربی استقلال تنها ۲۴ ساعت پس از حکم سلطانی‌فر برای سعادتمند در شبکه‌های اجتماعی اعتراضش را اینطور به وزیر ورزش نشان داد: «این تصمیم‌های نادرست مدیریتی را چه کسی برای استقلال می‌گیرد؟ چطور به این نتیجه می‌رسید که سرمایه‌دار برود و کارمند بیاید، پولدار برود و بی‌پول بیاید؟!»

تک و پاتک با استوری و بیانیه

با وجود این اعتراض‌ها، احمد سعادتمند ۱۱ فروردین ۹۹ به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شد و وعده داد در همین چند هفته آینده بخشی از قرارداد‌ها را پرداخت کند. با این حال عملی نشدن وعده‌های سعادتمند اختلافات او را با کادر فنی و بازیکنان استقلال بیشتر از قبل کرد، طوری که بازیکنان استقلال روز یک‌شنبه در یک استوری مشترک، وزیر ورزش را مسئول وضعیت استقلال دانستند: «باشگاه استقلال با ضعف مدیریت حق میلیون‌ها طرفدارش را زیر پا گذاشته و با انتخاب‌های غلط، هواداران را از بالیدن به این میراث بزرگ محروم کرده است. باشگاهی که هنر مدیرانش وعده‌های توخالی است و فتح‌الفتوحش وعده پرداخت ۱۰ درصدی! باشگاهی که مدیرانش را باید بر اساس بی‌کفایتی و عوام‌فریبی سنجید، نه کیفیت مدیریت و انتخاب‌ها و تصمیم‌های‌شان. باشگاهی که همه ما را حسرت به دل گذاشته که چرا یک مدیر توانمند را به خود نمی‌بیند. ما اعضای تیم استقلال این‌بار جنابعالی را به عنوان رئیس مجمع و متولی این باشگاه مورد خطاب قرار دادیم و معتقدیم مسئولیت اصلی این روز‌های استقلال برعهده شماست.»

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای دوشنبه شب به اعتراض بازیکنان پاسخ داد و به صورت غیرمستقیم کنایه‌هایی را به موسوی، عضو سابق هیئت مدیره که مورد حمایت مجیدی بود، زد تا این جنگ ادامه پیدا کند. در این بیانیه به شیطنت خودی‌ها اشاره و افشا شد که منابع مالی تا سال ۱۴۰۲ پیشخور شده است. در این بیانیه همچنین به وام‌های قرض‌الحسنه که سود زیادی از باشگاه استقلال می‌گیرد اشاره شده است. وامی که گفته می‌شود موسوی به عنوان قرض‌الحسنه بنا بر ادعایش به استقلال داده، اما در این بیانیه اشاره شده که او قرار است بابت هر روز دیرکرد ۵۰ میلیون سود دریافت کند!

مجیدی استعفا می‌دهد؟

برکناری معاون ورزشی، معاون اجرایی و مدیر رسانه‌ای توسط سعادتمند در روز دوشنبه آتش اختلافات را بیشتر کرد و سبب شد مجیدی در شبکه‌های اجتماعی با حمایت از مدیر رسانه‌ای برکنار شده استقلال، اعتراضش را نشان دهد. علاوه بر این با گذشت نزدیک به یک ماه از انتخاب سعادتمند، مجیدی با مدیرعامل جدید جلسه‌ای نداشته است طوری که برخی رسانه‌ها از احتمال استعفای مجیدی در واکنش به تغییر و تحولات باشگاه خبر می‌دهند، اتفاقی که می‌تواند اوضاع استقلال را بحرانی‌تر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار