کد خبر: 1000743
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
بازی‌های لیگ برتر پس از عید فطر از سر گرفته می‌شود؟
ابهام در زمان شروع مجدد مسابقات فوتبال، تیم‌های لیگ برتری را با مشکلاتی مواجه کرده است. پس از شیوع کرونا و به دستور وزارت بهداشت تمامی رقابت‌های ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال لغو شدند. با اینکه گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص آینده لیگ برتر در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است، اما اهالی فوتبال باید منتظر دستور ستاد مبارزه با کرونا باشند. پیش از این شایعاتی در مورد درخواست برخی باشگاه‌ها مبنی بر مختومه اعلام کردن این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شنیده شده بود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نزدیک به دو ماه است که لیگ برتر برگزار نشده و این در حالی است که پرسپولیس شانس زیادی برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی دارد و سایر مدعیان نیز امیدوارند در صورت ادامه بازی‌ها نتایج به سود آن‌ها رقم بخورد. دیروز خبرگزاری میزان از احتمال شروع مجدد لیگ پس از عید فطر خبر داد. گفته می‌شود سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای به باشگاه‌ها اعلام کرده تمرینات را از ۲۰ اردیبهشت آغاز کنند و منتظر برگزاری دیدار‌های باقی مانده پس از عید فطر باشند. برای تأیید این خبر باید منتظر نظر نهایی ستاد مبارزه با کرونا بود. البته صادق صادقی، کاپیتان نفت مسجدسلیمان در گفتگو با ایسنا تلویحاً این خبر را تأیید کرده است: «صحبت‌هایی شده که از ۲۰ اردیبهشت تمرینات شروع می‌شود و بعد از ماه مبارک رمضان لیگ دوباره آغاز به کار می‌کند، اما تا این لحظه چیزی به صورت رسمی به باشگاه‌ها اعلام نشده و زمان مشخصی نیز گفته نشده است. اگر زودتر یک تاریخ رسمی اعلام شود، باشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و آمادگی بدنی بازیکنان با تمرینات گروهی به آن‌ها برمی‌گردد.»

تضمین دادیم

سهیل مهدی بر ضدعفونی شدن ورزشگاه‌های فوتبال تأکید کرد. سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال که در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش حضور داشته از نزدیک بودن زمان شروع دوباره لیگ خبر داده است: «از طرف خودمان سعی کردیم انتقال بدهیم که کل جامعه فوتبال در اختیار بحث کنترل ویروس کرونا هستند. با توجه به اینکه در لیگ برتر، پزشک‌ها و کادر پزشکی بسیار حاذق و کاملی را داریم تضمین دادیم در صورت از سرگیری تمرینات شرایط کنترل بازیکنان هر جلسه صورت گیرد. برای اینکه در رابطه با بحث شیوع ویروس کرونا اطمینان خاطر حاصل شود، تضمین دادیم که ورزشگاه‌ها را ضدعفونی و از ورود افراد اضافه به ورزشگاه جلوگیری کنیم تا مردم بتوانند مسابقات را دنبال کنند و مجدداً شادی و نشاط به جامعه برگردد. فکر می‌کنم به روزی که مسابقات لیگ از سر گرفته شود نزدیک می‌شویم، ولی من تعیین‌کننده نهایی نیستم.» سهیل مهدی در گفتگو با شبکه ورزش به دغدغه تعیین وضعیت تیم‌ها برای سقوط و صعود نیز اشاره کرده است: «در حال حاضر ۱۱ تیم از تیم‌های لیگ برتری روی کاغذ شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و ما برای معرفی نمایندگان خودمان در این لیگ چالش بسیار سختی داریم. جالب است که هفت تیم هم کاندیدای سقوط هستند. شرایط تمامی تیم‌ها را درک می‌کنیم و دوست داریم این شرایط هرچه زودتر به پایان برسد، چون چالش‌هایی که ناتمام ماندن لیگ به همراه دارد به مراتب بیشتر است.»

عجله نکنید

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش از همه خواست برای شروع مسابقات و باز شدن اماکن ورزشی عجله نکنند. مهرزاد خلیلیان با تشریح فعالیت‌های این ستاد گفت: «بهتر است برای شروع مسابقات بی‌تابی نکنید. کرونا هنوز در خانه‌های ما و در اطرافمان وجود دارد. البته باید خدا را شکر کنیم که ماه رمضان است. اگر هم‌اکنون طغیان بیماری کاهش یافته، به خاطر زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی در اسفند‌ماه و دو هفته تعطیلی ایام عید و همکاری مردم در این ایام بود. در خصوص فوتبال که خیلی‌ها نیز دنبال آن هستند باید بگویم نامه باشگاه‌ها نیز که پیشنهاداتی داده‌اند به دست ما رسیده و من هم با آقای علی‌نژاد، معاون وزیر جلسه داشتم. اگر قرار باشد روزی مسابقات بازگشایی شود تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و بیش از هر چیز ما دستورالعمل‌های لازم وزارت بهداشت را ارائه خواهیم کرد تا شاهد سلامت آحاد جامعه ورزش باشیم.» خلیلیان با تأکید دوباره بر ناشناخته بودن ویروس اظهار داشت: «نمی‌توان گفت که به شروع مسابقات فوتبال خیلی نزدیک یا خیلی دور هستیم. شرایط ویروس ناشناخته بوده و جامعه ورزش هم جامعه خاصی است. مطمئن باشید هر زمان که احساس کنیم شرایط برای بازگشایی فراهم است این کار را انجام خواهیم داد، چراکه در این زمینه مسئولیت داریم. در فوتبال هم همین‌طور است و حتی خود مردم هم پیگیر هستند.»

دغدغه مربیان

تأخیر در زمان شروع بازی‌ها و فشردگی رقابت‌ها از جمله نگرانی این روز‌های مربیان لیگ برتری است. مجید جلالی، سرمربی گل‌گهر سیرجان با اشاره به شرایط فوتبال کشور از بلاتکلیفی‌ها انتقاد کرد: «اگر لیگ دیر برگزار شود مطمئناً مشکلات زیادی برای تیم‌ها و بازیکن‌ها به وجود می‌آید. فکر می‌کنم این نامنظمی در برنامه‌ها نه تنها در این فصل، بلکه لیگ فصل بعد را هم تحت تأثیر قرار دهد. باید هرچه سریع‌تر یک تصمیم قاطع بگیرند یا بگویند با تمام مشکلاتی که وجود دارد بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شود یا اینکه بگویند کلاً لیگ برگزار نمی‌شود. چه بازی‌ها انجام شود و چه انجام نشود، هیچ‌کسی از داخل این برنامه‌ها سود نخواهد کرد و بیشتر به ضرر فوتبال و تیم‌ها خواهد بود.» ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا هم در گفتگو با شبکه ورزش راهکاری جالب ارائه داد: «بعد از ۵۰ روز، هنوز مجوز برگزاری تمرین را به ما نداده‌اند و شاید این زمان به ۶۰ روز افزایش یابد و بعد از آن ما فقط ۲۰ روز زمان تمرین داشته باشیم، یعنی ۸۰ روز هیچ مسابقه و تمرینی برگزار نشده است و ما باید وارد بازی‌ها شویم. فدراسیون فوتبال لیگ‌های نوزدهم و بیستم را به یکدیگر بچسباند؛ یعنی تا تیرماه مسابقات تعطیل شود و بعد از آن و پشت سر گذاشتن شش هفته تمرین توسط تیم‌ها، ۹ هفته پایانی این فصل را برگزار کنند تا قهرمان و سرنوشت دیگر تیم‌ها تعیین شود. بلافاصله پس از آن هم لیگ بعدی را شروع کنند و توقفی نداشته باشند. تیم‌های خارجی در سال ۴۵ الی ۵۰ بازی انجام می‌دهند و ما نیز می‌توانیم در فصل آینده ۳۹ مسابقه را برگزار کنیم تا مشکلاتی برای تعطیلی لیگ فعلی نداشته باشیم، چون در شرایط فعلی و در طول دو ماه متوالی نمی‌توانیم برای دو لیگ مختلف بدنسازی کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار