کد خبر: 1000610
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ" حسین حسین زاده" از تمهیدات ویژه این فرماندهی به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و خدمت رسانی بهتر به مردم خداجو و روزه دار همراه با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه نزول قرآن، ماه نزول برکات آسمانی و ماه نزول رحمت بیکران حضرت حق به بندگان است و امیدواریم در این ماه پر خیر و برکت با دعای مردم روزه دار شاهد دفع بلاها و آفات از جامعه اسلامی به ویژه ویروس منحوس کرونا باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سبک زندگی مردم در ماه مبارک رمضان تغییر می کند فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم در همین راستا برنامه های ویژه ای را به منظور حفظ حرمت این ماه و همچنین خدمت رسانی بهتر به مردم خداجو و روزه دار همراه با نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و سایر مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دنبال خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کلیه کارکنان نیروی انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه ها، پلیس های تخصصی اعم از پلیس راه و راهور، پلیس فتا، پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و معانت های ستادی برنامه های ویژه ای را تدارک دیده اند و نهایت تلاش این است که  نظم ترافیک به شایستگی اعمال و از وقوع جرایم در ساعات مختلف شبانه روز به خصوص در ساعات بعد از افطار پیشگیری شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: علاوه بر این کارکنان پلیس فتا با جدیت، فضای سایبر را مانند همیشه رصد می کنند و از تحرکات مجرمان در این فضا نیز جلوگیری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین دستورالعملی با هماهنگی اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برای فعالیت صنوفی که فعالیت آن ها به نوعی با شئونات این ماه باید منطبق باشد  تدوین و به تمامی این واحدها ابلاغ شده و از امروز شنبه 6 اردیبهشت ماه بایستی توسط این واحدها اجرا شود.

این مقام انتظامی عنوان کرد: براساس دستورالعمل مذکور اغذیه فروشی های مستقر در پایانه های مسافربری می توانند درون واحد صنفی خود به گونه ای  که از بیرون قابل رؤیت نباشد به مسافران ارائه خدمات دهند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت واحدهای صنفی فروش آش و حلیم و طباخی و فروش غذا توسط رستوران ها به صورت بیرون بر از ساعت 14 بلا مانع خواهد بود.

سرهنگ حسین زاده گفت: فعالیت فروشندگان بستنی و آب میوه از ساعت 17 به بعد و فعالیت فروشندگان غذاهای بو دار مانند انواع کباب ها و ... از یک ساعت مانده به افطار مجاز خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از راه اندازی گشت های ویژه ای به منظور نظارت بر واحدهای صنفی خبر داد و اظهار داشت: برابر هماهنگی و تعاملی که بین اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت برقرار است با صنوفی که از اجرای دستورالعمل مذکور سرباز بزنند برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ حسین زاده همچنین از برخورد قانونی با روزه خواری در ملاء عام خبر داد و گفت: به منظورحفظ حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت حال روزه داران هر گونه سرو غذای سرد يا گرم در پارك ها، تفرجگاه ها، معابر عمومی و مقابل واحدهای صنفی اكيداً ممنوع بوده و از متصدیان واحدهای صنفی، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و همه کسانی که به دلیل بیماری و یا هر دلیل دیگری دارای عذر شرعی بوده و قادر به روزه داری نیستند انتظار داریم که حرمت این ماه را حفظ کرده و از روزه خواری در ملاء عام پرهیز کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از همه شهروندان گرامی نیز می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 110 و یا مراجعه به نزدیک ترین کلانتری به مأموران انتظامی اطلاع دهند تا با متخلفان و مجرمان برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد.

سرهنگ حسین زاده در پایان تاکید کرد: رعایت مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا کماکان الزامی است و از همه متصدیان واحدهای صنفی، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و عموم شهروندان می خواهیم که با رعایت این مصوبات به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند تا ان شاء الله به زودی با برچیده شدن این ویروس منحوس، نگرانی ها از جامعه اسلامی ما برطرف شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار