کد خبر: 1000589
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۹۸ - ۹۹، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات باغبانی و زراعی در استان تولید شود که از این مقدار ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سهم محصولات زراعی است.

علی رخ افروز  در مراسم بهره برداری از چهار طرح کشاورزی در مراغه افزود: سهم گندم در این تولیدات، ۸۰۰ هزار تن بوده و جو، یونجه ذرت، سیب زمینی و گوجه فرنگی از دیگر محصولات مهمی است که در استان تولید خواهد شد.
وی همچنین از توزیع ۲۲ هزار تن کود سرک بین گندمکاران استان خبر داد و گفت: تامین و توزیع کود همچنان ادامه دارد و این رحالی است که در سال زراعی جدید خرید تضمینی محصول گندم با افزایش ۴۷ درصد قیمت روبرو است.
وی به نصب و فعال بودن ۴۸ سامانه ضد تگرگ در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد سامانه نزدیک به ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را پوشش می دهد و امیدواریم امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ۱۵۰ سامانه ضد تگرگ دیگری در استان نصب کنیم.
وی گفت: سامانه های ضد تگرگ به شعاع ۵۰۰ متر و نزدیک ۱۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار می دهد.



تولید یکهزار هکتار گندم کیفی در مراغه

معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این مراسم گفت: در سالجاری با استفاده از محلول پاشی و مبارزه با علف های هرز و آفت ها، یکهزار هکتار گندم کیفی در مراغه تولید خواهیم کرد.

اسماعیل کریمی اصل گفت: استفاده از امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و توان تکنیکی کارشناسان از جمله برنامه های است که در تولید گندم کیفی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مهمترین رویکرد جهادکشاورزی شهرستان تولید گندم کیفی در سطح مزرعه است و باید تلاش کنیم که کیفیت گندم از مزرعه مدیریت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر