کد خبر: 1000573
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در تمام ایالت‌های امریکا، مقامات این کشور از وضعیت به وجود آمده ابراز نگرانی کرده‌اند و یکی از مشاوران دونالد ترامپ گفته که پیامد‌های شیوع ویروس کرونا بد‌ترین شوک منفی است که به اقتصاد امریکا وارد شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به‌رغم روند صعودی شیوع بیماری کرونا در امریکا، شمار بیشتری از ایالت‌های این کشور آماده کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشایی تدریجی می‌شوند. به گزارش شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز، ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، کلرادو، مینه‌سوتا، مونتانا و تنسی آماده می‌شوند به چند ایالت دیگر امریکا بپیوندند که کسب‌وکار‌ها را بازگشایی خواهند کرد. مشاور اقتصادی دونالد ترامپ ضربه ناشی از شیوع ویروس به اقتصاد را تاریخی توصیف و در مورد وضعیت اقتصادی ابراز نگرانی کرده است. کوین هسـست گفته است: «پیامد‌های شیوع ویروس کرونا فکر می‌کنم بد‌ترین شوک منفی است که به اقتصاد ما وارد شده است». هسست افزود: «ما شاهد افزایش بیکاری در سطحی هستیم که در حال رسیدن به دوره رکود بزرگ است».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشاور اقتصادی ترامپ گفت: «ممکن است نرخ بیکاری حتی بیش از ۱۶ درصد شود. فکر می‌کنم چند ماه پیش‌رو اوضاع وحشتناکی را شاهد باشیم. اعداد و ارقام بدتر از چیزی خواهد شد که ما تا به حال دیده‌ایم». هسست تأکید کرد: «برای گذر از این بحران و بازگشت خوش‌بینی‌ها واقعاً به سیاست‌های خردمندانه و اساسی نیاز است». به گفته او مشاوران ترامپ در حال آماده کردن پنج یا شش ایده در مسیر کمک به اقتصاد برای ارائه به کنگره هستند.

شبکه سی‌ان‌ان هم دیروز در گزارشی احیای امریکا بعد از غلبه بر کرونا را روندی زمانبر پیش‌بینی کرد که شاید سال‌ها به طول بینجامد. سی‌ان‌ان نوشت: «آن عده از ما که فهمیدیم نبودمان در روند فعالیت جامعه خللی وارد نمی‌کند، هفته‌هاست در خانه محبوس شده‌ایم. محدود شدن ما را کلافه کرده و رفت‌وآمد و جنب‌وجوش زندگی به نظر بسیار خوب می‌رسد. اما این بازگشت به معنای عادی شدن شرایط مثل قبل نیست و همین مسئله احیای مجدد اقتصاد را کند می‌کند». به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، در حال حاضر ۳۰ میلیون نفر از مردم امریکا فاقد بیمه درمانی هستند و در پنج هفته گذشته، برای اولین بار، بیش از ۲۶ میلیون نفر در سامانه استفاده از مزایای بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس آمارها، نزدیک به یک میلیون نفر در امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۵ هزار نفر نیز از این افراد جان باخته‌اند. سیاست‌های ترامپ در مقابله با کرونا، واکنش‌های داخلی را به همراه داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار