کد خبر: 1000373
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
سارق‌حرفه‌ای که پس از خرید خودرو، باند زورگیری در پوشش مسافربر تشکیل داده بود به همراه یکی از همدستانش بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره زورگیری در پوشش مسافربر به مأموران کلانتری‌۱۱۹ مهرآباد گزارش شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که سه سارق سوار بر خودروی پژو پارس نقره‌ای با پرسه در خیابان‌های محدوده میدان آزادی و بزرگراه‌های آیت الله‌سعیدی، لشگری، محمدعلی جناح و صادقیه در پوشش مسافربر در حال زورگیری از شهروندان هستند. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: در میدان آزادی منتظر تاکسی بودم تا به میدان صادقیه بروم که یک خودروی پژو پارس نقره‌ای توقف کرد. به جز راننده و مردی که در صندلی جلو و مسافر دیگر هم در صندلی عقب سوار بود. من هم پس از گفتن مسیرم در صندلی عقب سوار شدم و راننده حرکت کرد. هنوز مسافت زیادی را طی نکرده‌بود که ناگهان مردی که کنارم نشسته بود چاقویی زیر گلویم گذاشت و خواست که پول، گوشی تلفن همراه و کارت عابربانک و رمزش را در اختیارش بگذارم. فهمیدم که در دام اعضای باند سرقت گرفتار شده‌ام. من هم از ترس جانم به حرفش توجه کردم و هر چه خواست در اختیارش گذاشتم. آن‌ها بعد از سرقت اموالم من را از ماشین بیرون انداخته و فرار کردند. هنگام دور شدن خودرو متوجه شدم که پلاک عقب خودرو برداشته شده است.

در حالی که شکایت‌های مشابه در حال مطرح شدن بود مأموران پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده متوجه شدند که همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند در حال رقم خوردن است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران در جریان گشت‌های هدفمند ساعت‌۲۰ شامگاه شنبه ششم اردیبهشت موفق شدند خودروی مورد نظر را شناسایی کنند. بعد از شناسایی خودرو بود که مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد به راننده فرمان ایست دادند. راننده، اما بدون توجه به فرمان پلیس از محل دور شد و عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. مأموران سرانجام موفق شدند در زیرگذر بزرگراه آیت‌الله سعیدی خودروی سارقان را متوقف و راننده و سرنشین را که دو مرد‌۲۰ و ۲۱ ساله بودند بازداشت کنند. سومین عضو باند، اما موفق به فرار از دست پلیس شد.

راننده خودرو به عنوان سردسته باند گفت: من هشت‌روز قبل این خودرو را خریدم و باند سرقت را تشکیل دادم. ما در خیابان‌های حوالی میدان آزادی مسافران را سوار می‌کردیم و از آن جایی که خیابان‌های مورد نظر محل خوبی برای فرار داشت در فرصت مناسب با تهدید چاقو و قمه اموال مسافران را سرقت کرده و آن‌ها را از ماشین بیرون می‌انداختیم و به سراغ سوژه تازه می‌رفتیم. متهم ادامه داد: پلاک عقب خودرو را هم جدا کرده بودیم تا بعد از اینکه شاکیان را از ماشین بیرون انداختیم شماره پلاک را به دست پلیس نرساند با این حال ما بازداشت شدیم.

سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتری پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تحقیقات از دو عضو دستگیر شده باند برای کشف جرائم بیشتر متهمان همچنان در جریان است. وی گفت: همچنین تلاش برای بازداشت عضو فراری باند هم ادامه دارد. سرهنگ حسنوند گفت: کسانی که به این شیوه در حوزه این سرکلانتری هدف سرقت قرار گرفته‌اند برای مطرح کردن شکایت به کلانتری‌۱۱۹ مهرآباد مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار