کد خبر: 1000371
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
رئیس پلیس خبر داد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت اعضای باندی خبر داد که دارو‌های بیماران کرونا را از بیمارستان‌ها به داروخانه‌ها قاچاق می‌کردند و با قیمت گزافی به بیماران می‌فروختند.
محبوبه قربانی
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه طرح دستگیری متهمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «در این طرح با تلاش نیرو‌های پلیس فتا یک باند هشت‌نفره که دارو‌های مرتبط با کرونا را با قیمت‌های خیلی سنگین در فضای مجازی به فروش می‌رساندند شناسایی و دستگیر شدند. در این گروه علاوه بر دارو‌های کرونایی، دارو‌های کمیاب و خارجی نیز با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رفت.»

رئیس پلیس پایتخت در ادامه از دستگیری چهار باند اسکیمرکپی کارت عابربانک، نیز خبر داد و گفت: «این افراد با راه اندازی کسب و کار سیار مثل وانت باری و میوه‌فروشی کارت‌های عابر بانک را از خریداران می‌گرفتند و با کپی مشخصات کارت خریدار مرتکب کلاهبرداری می‌شدند. تا این لحظه ۳۸۰ نفر با مراجعه به پلیس از این افراد شکایت کرده‌اند و حدود ۴‌میلیارد تومان هم کلاهبرداری کرده‌اند.»

سردار رحیمی در ادامه با هشدار به اصناف گفت: «اصناف تأکید کرده‌اند که کارتخوان‌ها در دسترس مردم باشد بنابراین انتظار می‌رود اصناف و کسبه و متصدیان و فروشندگان دستگاه‌های کارتخوان را بگونه‌ای در اختیار مردم قرار دهند که خود مشتریان بتوانند کارت بکشند و خودشان رمز را وارد کنند.»

هدر رفتن تلاش شش ماهه پلیس
سردار رحیمی با اعلام آمادگی پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: «آماده‌ایم ظرف ۴۸‌ساعت معتادان را جمع‌آوری کنیم، اما هیچ دستگاه‌هایی تا به این لحظه برای جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه‌ای تقبل نکرده و حتی بهزیستی و شهرداری هم هیچ ظرفیتی را در اختیار پلیس قرار نداده است. به همین دلیل تلاش ۶‌ماهه ما برای پاکسازی بخش زیادی از مناطق تهران به خاطر بی‌توجهی‌ها نقش بر آب شد.»

گفتگو با متهمان

شکار نسخه بیماران در کانال تلگرامی
از فروشندگان دارو‌های کمیاب در فضای مجازی هشت‌مرد و چند زن جوان دستگیر شده بودند. یکی از آنها، زن جوانی بود که با داشتن مدرک کاردانی به صورت تجربی در داروخانه مشغول کار بود. او با سوءاستفاده از این روز‌های کرونایی نسخه پزشکان را از همراه بیماران می‌گرفت و دارو را دو الی سه برابر قیمت می‌فروخت.

چند سال است مشغول کار در داروخانه هستی؟
۳ سال

چطور عضو این گروه شدی؟
از طریق یکی از دوستانم عضو شدم.

چطور متقاضیان دارو را پیدا می‌کردی؟
یک کانال تبادل دارو است که در آن تجهیزات و دارو‌های کمیاب و خارجی به فروش می‌رسد. متقاضیان دارو در این کانال نسخه مورد نظر را ارائه می‌دادند، سپس ما به عنوان واسطه آن دارو‌ها را از همکاران در داروخانه‌ها می‌گرفتیم و با مبلغی سود توسط پیک برای آن‌ها می‌فرستادیم.

چرا این دارو‌ها در داروخانه به فروش نمی‌رسید؟
گویا فروش این دارو‌ها قانونی نبود و فقط در اختیار بیمارستان‌ها بود.

با چه مبلغ سود این دارو‌ها را می‌فروختی؟
قیمت قرص‌ها ۳۵۰‌هزار تومان بود که ۸۰۰‌هزار تومان می‌فروختیم.

این قرص‌ها درمان چه بیماری بود؟
کرونا که این روز‌ها خیلی صحبت از آن است.

مگر کرونا دارو دارد؟
درمان کامل نه، ولی تا حدی می‌تواند ویروس را کنترل کند. نسخه آن توسط پزشکان نوشته می‌شود.

کلاهبرداری راننده دوره گرد با کپی کارت عابربانک

یکی از اعضای باند کلاهبرداری اسکیمر (کپی کردن کارت عابربانک) جوان ۲۰ ساله‌ای بود که طلبش از سردسته باند، بهانه‌ای شده بود تا او هم به عنوان کلاهبردار در بازداشت پلیس باشد.

سردسته باند را از کجا می‌شناختی؟
از همشهری‌های ما بود و سال‌ها با هم دوست بودیم.

چطور شد که همدستش شدی؟
مدتی در ترکیه بودم و آنجا زندگی می‌کرد. او هم آنجا بود تا اینکه برای درست کردن ماشینش از من ۳۵‌میلیون تومان پول گرفت. وقتی به ایران آمدم طلبم را از او خواستم. در آن تماس تلفنی او پیشنهاد داد یک وانت می‌خرد و بعد در مورد سرقت از کارت‌های عابر گفت. من هم وسوسه شدم و پیشنهادش را قبول کردم.

ماشین و وسایل از خودش بود؟
بله، همه آن‌ها را خودش برایم خریده بود و حتی پول بار از تره بار را هم خودش پرداخت می‌کرد.

از شیوه کلاهبرداری بگو.
بار پرتقال در بلوار فردوس می‌فروختم. سردسته باند در ماشین می‌نشست و دستگاه کارتخوان جلوی ماشین بود. وقتی مشتری کارتش را برای پرداخت پول می‌داد، آن‌را روی دستگاه کارتخوان که به اسکنر وصل بود می‌کشیدیم و بعد از گرفتن موجودی و کپی رمز آن دوستم موجودی حساب را خالی می‌کرد.

چند درصد به تو می‌رسید؟
یک هفته بیشتر مشغول این کار نبودم و در این مدت هر برداشتی بود خود دوستم برداشته بود.

سردسته باند دستگیر شده است؟
خیر او الان در ترکیه است. همه مدارک را بر علیه او تحویل پلیس داده‌ایم، اما هنوز دستگیر نشده است.

چه شد که از ترکیه به ایران آمدی؟
به خاطر یک درگیری، آن درگیری به خاطر همشهری‌ام بود و او مقصر بود. وقتی پلیس ترکیه ما را گرفت مجبور شدیم به ایران برگردیم.

در آنجا مشغول چه کاری بودی؟
چون مسلط به زبان ترکی بودم به عنوان لیدر گردشگران ایرانی کار می‌کردم.

خانم دکتر داروساز در باند قاچاق دارو!

دیگر متهم زن جوانی بود که با داشتن دکترای داروسازی ۱۰‌سال سابقه‌کار در داروخانه را داشت. او هم به جرم فروش غیر قانونی دارو دستگیر شده بود.

یکی از متهمان گفت این قرص‌ها برای بیماری کرونا از سوی پزشکان تجویز می‌شده است. مگر داروی آن در داروخانه‌ها وجود دارد؟
خیر این دارو‌ها فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است. اما به صورت قاچاق از بیمارستان‌ها خارج و در اختیار داروخانه‌ها قرار داده شد. با تشکیل این گروه دارو‌ها با مبلغ دو الی سه‌برابر قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.

هنوز هم در داروخانه مشغول کار هستی؟
خیر، ۱۰ سال در داروخانه کار کردم و حالا خانه دارم.

رشته تحصیلی‌ات چه بود؟
دکترای داروسازی دارم.

از فروش دارو‌ها چقدر سود کردی؟
هیچ، تازه همه پس‌اندازم نیز رفت.

چطور؟
مبلغی پس انداز کرده بودم که بعد از قاچاق دارو‌ها از بیمارستان مقداری از آن‌ها را خریدم تا با سود بیشتر بفروشم، اما دستگیر شدم.

چطور دستگیر شدی؟
قرار بود دارو را با پیک به متقاضی برسانم که نرسیده به مقصد راننده پیک دستگیر شد. او هم مرا به پلیس معرفی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار