کد خبر: 1000123
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق گفت که عملیات‌های پاکسازی نیرو‌های عراقی، تحرک تروریست‌های داعش را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات ارتش عراق گفت که اطلاعات دقیقی از تعداد تروریست‌های داعش در این کشور ندارد؛ اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تعداد آن‌ها را بسیار کمتر از چیزی که تروریست‌ها تلاش دارند وانمود کنند، گزارش کرده‌اند.

او به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که عملیات‌های پیش‌دستانه نیرو‌های عراقی در مناطق مختلف این کشور باعث کاهش تحرکات هسته‌های داعش شده است.

او با شرح یک مورد از این عملیات‌ها گفت که پس از وصول اطلاعات امنیتی مبنی بر تحرکات ۲۵ الی ۳۰ تروریست داعشی در منطقه «وادی الشای» در جنوب استان کرکوک، نیرو‌های امنیتی در یک عملیات غافلگیرکننده مخفیگاه آن‌ها را هدف قرار دادند.

الخفاجی سپس گفت که تروریست‌های داعش روش‌های مختلفی را برای اینکه تعداد خود را بیش از آن چیزی که هستند، نشان داده و از این رو افکار عمومی را فریب دهند، به کار می‌گیرند و این در حالی است که واقعیت کاملا خلاف این امر است.

سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در این باره افزود: «یکی از اقدامات داعش در این خصوص این است که در گروه‌های کوچک دو یا سه نفره در مناطق مختلف به نیرو‌های امنیتی حمله می‌کنند، بدون اینکه دستاوردی داشته باشد و این کار را صرفا برای تأمین خوراک رسانه‌ای انجام می‌دهند.»

او همچنین گفت که نیرو‌های امنیتی در یک مورد، با کشف مخفیگاه تروریست‌ها در جزیره «نائیه» در رود «دجله» در استان صلاح‌الدین، ۱۴ تن از آن‌ها را از پا در آوردند.

الخفاجی در خصوص برخی خبر‌ها مبنی بر تلاش داعش برای جمع‌آوری و خرید سلاح با قیمت‌های گزاف گفت که نیرو‌های امنیتی تمامی منابع مالی این گروهک تروریستی را قطع کرده و دیگر کسی حاضر به همکاری مالی با آن‌ها نیست و از این رو دیگر قدرت مالی برای خرید سلاح یا جمع‌آوری نفرات را ندارند.

وی گفت که تنها چیزی که تروریست‌ها در حال سوء استفاده از آن هستند، قانون منع رفت و آمدی است که به علت شیوع ویروس کرونا وضع شده و عناصر داعش با بهره‌گیری از این وضعیت دست به عملیات‌های بی هدف می‌زنند تا بدین گونه افکار عمومی گمان کند که آن‌ها هنوز فعالیت دارند.

این مقام نظامی در پایان تأکید کرد که نیرو‌های امنیتی عراق از جمله نیرو‌های زیرمجموعه وزارت کشور، وزارت دفاع، امنیت ملی و الحشد الشعبی تا کنون توانسته‌اند به خوبی تروریست‌ها را سرکوب کرده و همچنین تمامی این نیرو‌ها برنامه‌های خود را برای انجام عملیات‌های پیش‌دستانه دارند.

از زمان شیوع کرونا در عراق به مثابه دیگر کشور‌های جهان، نگرانی‌ها از تلاش داعش برای بازیابی خود و تشدید حملات نیز افزایش یافته است. در هفته گذشته چندین عملیات پاکسازی در استان دیالی در شرق عراق، مناطق بیابانی استان الانبار، نواحی مرزی، بیابان‌های مرکزی به خصوص در استان صلاح الدین و نینوی انجام شده است.

سه شنبه هفته گذشته نیز پس از افشای اطلاعاتی مبنی حضور «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در خاک عراق، یک نهاد وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به هر فردی که اطلاعاتی از وی ارائه دهد، جایزه پنج میلیون دلاری در نظر گرفته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار