کد خبر: 1193819
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماز جمعه را سنگر بصیرت افزایی و مقابله با توطئه های دشمن خواند و گفت: باید حضور جوانان در نماز جمعه پر رنگ تر و در این راستا از ظرفیت های فرهنگی استفاده شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، صبح امروزدر مراسم  تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان زاغه ارتقا فرهنگی را نیاز جامعه خواند و گفت: برای نقش آفرینی در این عرصه همه باید با همدلی و وحدت زیر پرچم ولایت تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیت ادامه دهنده راه انبیاء هستند، افزود: امام جماعت و امام جمعه در یک سطح وسیع‌ تری ماموریت انبیاء الهی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از این مأموریت در نماز جمعه و بخشی دیگر در مسجد، توسط امام جماعت مدیریت و تدبیر می شود، عنوان کرد: لازم است که مومنین امامان جمعه و جماعات را برای رسیدن به این اهداف یاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت حضور مردم در همه عرصه ها به ویژه شرکت در نماز جمعه، بیان کرد: مردم به عنوان پشتوانه انقلاب باید با دید انقلابی‌ و سیاسی خود همراه با خانواده در نماز پر صلابت جمعه حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و پایگاه های نماز جمعه باید احساس و پر رنگ تر شود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با بیان حدیثی نورانی از رسول گرامی اسلام«ص» گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که پیامبر اعظم فرمود:«مَن أتَى الجُمُعَةَ إيمانا وَ احتِسابَا اِستَأنَفَ العَمَلَ»، (کسي که از روي ايمان و براي رضاي خدا در نماز جمعه شرکت کند گناهانش پاك می‌شود و مانند آن است که اعمالش را از نو آغاز کرده است.)، ادامه داد: نماز جمعه باب رحمت و غفران الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: هر مسافرى که نماز جمعه را از روى علاقه و محبّت بجاى آورد، خداوند ثوابى براى او منظور فرماید که با ثواب قرائت صد نماز جمعه فرد مقیم(غیر مسافر) برابر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نماز جمعه را متعلق به انقلاب و مردم دانست و اظهار داشت: همه باید نسب به نماز جمعه تعصب داشته باشند، چرا که نماز جمعه متعلق به حزب و فرقه خاصی نیست.

وی با بیان اینکه سخنگاه نماز جمعه هم مکانی برای بیان مطالبات مردم از سوی امامت جمعه است، و هم ارائه و بیان خدمات قابل تقدیر نظام اسلامی است، گفت: لازم است به سمع شنوندگان و شرکت کنندگان در نماز جمعه برسد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی قدردانی و حجت الاسلام سید علی طاهری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان زاغه معرفی شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار