کد خبر: 1198090
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی از حضور مستمر ائمه جماعات در مدارس خبر داد و گفت: هدف از حضور ائمه جماعات اقامه نماز به عنوان یک اقدام فرهنگی تربیتی موثر برای دانش اموزان است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، به همکاری آموزش و پرورش استان با ستاد اقامه نماز اشاره کرد و اظهارداشت: ائمه جماعات به مدارس استان اعزام می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: ائمه جماعات دستگاه های اجرایی در مدارس نزدیک محل کار، یک روز در هفته را با حضور در مدارس به نشست های دانش آموزی می پردازند.

وی با اشاره به حضور مستمر ائمه جماعات دستگاه های اجرایی در مدارس استان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس به عنوان یک اقدام فرهنگی تربیتی موثر برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: اهمیت اقامه نماز در مدارس و جذب حداکثری دانش آموزان با جذاب سازی و ارائه برنامه های فرهنگی از موارد مهمی است که طلاب اقامه کننده نماز در مدارس باید به آن توجه نمایند.

وی عنوان داشت: احیاء فرهنگ اقامه نماز و حضور پر رنگ دانش آموزان در صف های نماز همواره مورد تاکید بوده و ائمه جماعات در مدارس در این زمینه نقش آفرین هستند. 

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: از جمله کارهای فرهنگی که ائمه جماعات باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، بیان احکام و اخلاق مباحث اعتقادی و پاسخگویی به شبهات در بین دو نماز است.

وی با بیان اینکه هدف ما از برپایی نماز در مدارس این است که در کنار نماز باید به تمام مشکلات و آسیب‌هایی که یک مدرسه  دارد رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: حضور ائمه جماعات در مدارس در کنار برپای نماز اول وقت فرصتی را فراهم می اورد که به آسیب‌های موجود در یک مجموعه توجه و برای رفع مشکلات اقدام شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار