کد خبر: 1153459
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید از کشته شدن یک آمریکایی دیگر در درگیری‌های سودان خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آمریکا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از کشته شدن یک آمریکایی دیگر در جریان درگیری‌های سودان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کاخ سفید اعلام کرد که یک آمریکایی دیگر روز سه شنبه در سودان در بحبوحه خشونت بین طرف‌های درگیر کشته شده است.

سودان از ۱۵ آوریل (شنبه ۲۶ فروردین) شاهد درگیری‌های خونین میان نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» بوده است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر «خارطوم» پایتخت سودان، شهر‌های دیگر این کشور را نیز دربرگرفته است.

روسیه از کشور‌هایی است که در تلاش برای خاتمه درگیری‌ها در سودان است. «آنا اِوستیگنیوا» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، ضمن اعلام آمادگی این کشور برای کمک به حل درگیری‌ها در سودان، گفت که هر اختلافی باید پای میز مذاکره حل شود.

اوستیگنیوا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره سودان توضیح داد: «روسیه آماده کمک به سودان برای حل‌وفصل وضعیت فعلی در این کشور است.»

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری با اعلام کشته شدن یک شهروند دیگر این کشور در سودان، مدعی کاسته شدن خشونت در این کشور آفریقایی شد و گفت ایالات متحده فعالانه خروج آمریکایی‌ها از سودان را تسهیل می‌کند. کربی اطلاعات بیشتری در مورد این شهروند آمریکایی ارائه نکرد.

این گزارش حاکیست، یک مقام سازمان جهانی بهداشت گفت تعداد غیرنظامیانی که در درگیری‌های اخیر بین ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع جان باخته‌اند، به ۴۵۹ نفر رسیده است. این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد در این درگیری‌ها، چهار هزار و ۷۵ نفر زخمی شده‌اند. وی افزود که آمار واقعی می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

پیش‌تر و در ادامه هشدار مقامات و کشور‌های جهان به طرف‌های درگیر در سودان، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار خاتمه درگیری‌ها در این کشور آفریقایی شد و هشدار داد ادامه خشونت‌ها در سودان می‌تواند کل منطقه را در برگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار