کد خبر: 1153450
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
وزارت بهداشت سودان امروز از افزایش تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور به ۵۱۲ کشته و ۴۱۹۳ هزار زخمی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت بهداشت سودان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار کشته شدگان در جریان درگیری‌های سودان به ۵۱۲ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت سودان در این ارتباط آمده است: شمار مجروحین درگیری‌های اخیر هم تا کنون به ۴ هزار و ۱۹۳ تَن افزایش یافته است.

این در حالیست که با وجود برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در سودان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در خارطوم و حومه ادامه دارد.

دولت انگلیس ساعاتی پیش شماری از اتباع خود را از سودان و در بحبوحه درگیری‌های نظامی در این کشور خارج کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس در این ارتباط اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از اتباع خود را از سودان تخلیه کرده است.

بنا به تاکید دفتر نخست‌وزیری انگلیس «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور از تسریع در تلاش‌های دولت برای کمک به خروج حدود ۲ هزار شهروند خود از سودان حمایت می‌کند.

«مکس بلین» سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در جمع خبرنگاران در وست مینستر افزود که تا صبح چهارشنبه چهار پرواز از فرودگاه وادی سعیدنا در خارطوم با ۳۰۰ مسافر راهی انگلیس شده است. بلین تاکید کرد که انتظار می‌رود در ساعات آینده پرواز‌های بیشتری از سودان انجام شود.

این مقام دولت انگلیس تاکید کرد که بلین گفت که افراد تخلیه شده به روشی منظم راهی فرودگاه شدند و به نظر نمی‌رسید که مشکل عمده‌ای در رسیدن به فرودگاه داشته باشند.

در جدیدترین عملیات انتقال غیرنظامیان از مناطق درگیری در سودان، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که ۷۰۰ غیرنظامی از خارطوم منتقل شده‌اند.

وزارت دفاع چین نیز با بیان اینکه تلاش برای تخلیه و انتقال ۸۰۰ نفر از اتباع این کشور از سودان همچنان ادامه دارد، افزود که تا کنون ۳۰۰ تبعه چین از طریق زمینی به کشور‌های مجاور سودان منتقل شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید در حال بررسی طرح اعزام نیرو‌های آمریکایی به شهر «پورت سودان» برای کمک به روند تخلیه اتباع خود از سودان است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار