کد خبر: 1153528
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
نیرو‌های مسلح سودان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌های مسلحانه، از تحقق یک گشایش بزرگ در روز‌های آتی در این کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نیرو‌های مسلح سودان اعلام کرد که اوضاع نظامی داخل و خارج خارطوم به جز ایالت دارفور غربی باثبات است.

در بیانیه این نیرو‌ها آمده است: ارتش به وظیفه ملی خود در مواجهه با شورشی‌ها عمل می‌کند. نیرو‌های پشتیبانی سریع از روش حملات بی هدف علیه مناطق مختلف مرکز خارطوم استفاده می‌کنند که به دنبال آن برخی ساختمان‌ها و تأسیسات خسارت دیده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ارتش سودان موفق شده، کنترل اکثر ایالت‌ها را به دست بگیرد. اوضاع در برخی بخش‌های خارطوم پیچیده است به ویژه آنکه نیرو‌های پشتیبانی سریع عناصر خود را در این مناطق مستقر کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: روز‌های آتی شاهد تحقق گشایش بزرگی در اوضاع سودان خواهیم بود.

اتحادیه پزشکان سودان امروز اعلام کرده که تعداد کشته‌های درگیری‌های جاری در این کشور در میان غیرنظامیان به ۳۰۳ تن افزایش یافته است.

این اتحادیه اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه مذکور تاکنون هزار و ۸۴۸ زخمی از میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.

پیش از این اتحادیه مذکور اعلام کرده بود که تعداد کشته‌های غیرنظامیان به ۲۹۵ تن و زخمی‌ها به هزار و ۷۹۰ تن رسیده است.

از سوی دیگر، با وجود اعلام یک آتش‌بس ۷۲ ساعته میان نیرو‌های ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع در سودان، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها میان دو طرف در خارطوم همچنان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد با اعلام چندین‌باره آتش‌بس در سودان و ازسرگیری تنش‌های نظامی میان دوطرف به صورت همزمان، کارکرد این آتش‌بس‌ها زیر سوال رفته است. این آتش‌بس در نخستین ساعات بامداد روز جمعه به پایان می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار