کد خبر: 998387
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رییس کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا از تولید ۹۸۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده الکلی در استان در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: هیچ مشکلی از نظر تولید و تأمین این مواد نداریم.

علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: ایجاد سازوکار تولید و توزیع اقلام بهداشتی، یکی از اولویت‌های کمیته اقتصادی این ستاد بود که با همکاری سازمان‌های مسوول، این کار هم‌اکنون طبق شیوه عادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده نیز از ابتدای فعالیت کمیته اقتصادی در دستور کار این کمیته بود، افزود: تاکنون ۷۰۰ هزار لیتر الکل بین واحدهای تولیدکننده توزیع شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

جهانگیری افزود: علاوه بر مواد ضدعفونی‌کننده، تاکنون ۷۵۰ هزار ماسک نیز تولید شده است که این تعداد، علاوه بر ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های مردمی و نهادهای مختلف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آماده‌سازی ۴۵۰ تخت نقاهتگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مراکز اقامتی و رفاهی این دستگاه‌ها خبر داد و گفت: از نظر تجهیز این تخت‌ها مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
 

بنا بر اعلام روز دوشنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر