کد خبر: 997233
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
مدیر موسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح محرومیت‌زدایی قرآنی و فرهنگی در منطقه غرب تبریز یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار موسسه مهدقرآن و عترت استان است.

رحیم وظیفه‌شعاع   با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی قرآنی در منطقه غرب تبریز  اظهار داشت: موسسه مهد قرآن در زمینه محرومیت‌زدایی قرآنی و فرهنگی در منطقه غرب تبریز اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است و در روستاهای اسبس، شیخ حسن، قزل دیزج، مایان علیا و باغ معروف فعالیت‌های چشمگیر قرآنی صورت گرفته است.

فعال قرآنی و فرهنگی تبریز ادامه داد: در این زمینه دوره ویژه فشرده آموزش و  تربیت معلم قرآن در این مناطق با محوریت روستای کجوار برگزار شد و اساتید مجرب در این روستاها حضور یافته بودند و منطقه به لحاظ آموزش‌های قرآنی توانمند شده است به طوری که در حال حاضر کلاس‌های قرآنی با حضور مربیان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کارهای عمرانی انجام شده توسط این موسسه گفت: در روستای قزل دیزج یک ساختمان دو طبقه در ۶ ماه احداث شد و به نام حضرت سیدالشهدا نامگذاری شده و هم اکنون ۲۰۰ دانش آموز از کلاس‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند همچنین در روستای مایان سفلی ساختمان یک طبقه مهدقرآن ۵۰درصدتوسعه یافت و به ساختمان دو طبقه تبدیل شده و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیر موسسه مهدقرآن هزینه عمرانی احداث این دو ساختمان را یک میلیارد تومان اعلام کرد.

وظیفه شعاع در ادامه آموزش‌های عمومی قرآن کریم را در سطح عمومی جامعه یکی دیگر برنامه‌های این موسسه ذکر کرد و افزود: آموزش عمومی قرآن کریم برای شهروندان یکی از برنامه‌های جوهری و شاخص مهد قرآن محسوب می‌شود به طوری که در طی این سال‌ها چندین هزار نفر از آموزش‌های عمومی قرآن و عترت مؤسسه مهد قرآن بهره‌مند شده‌اند.

چهره فرهنگی و قرآن تبریز با اشاره به فعالیت شعبات مهد قرآن در سطح شهر تبریز خاطرنشان کرد:موسسه مهد قرآن دارای سه شعبه اصلی است که به فعالیت مشغول هستند و شعبه خواهران در میدان فردوسی پذیرای عموم بانوان علاقه‌مند به علوم دینی و قرآنی اس و. شعبه دیگر مهد قرآن در شهرک اندیشه و یک شعبه دیگر این موسسه در فرهنگسرای الغدیر مستقر بوده و کلاس های فرهنگی و قرآنی را برگزار می کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های عمومی قرآن در این مؤسسه در طول سال در چهار ترم و براساس سطح سنی از روخوانی ساده تا قرائت حرفه‌ای برگزار می‌شود.

مدیر موسسه مهدقرآن و عترات آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی مدارس صدرای مهد قرآن را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مهد قرآن در سال گذشته ذکر کرد و افزود : تأسیس مدارس ۱۴ گانه صدرا در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه دخترانه و پسرانه طی سال‌های گذشته یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های این مؤسسه بوده است.

وی با اشاره به موفقیت مدارس صدرا در سال گذشته افزود: دانش‌آموزان مدارس صدرا در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در زمینه‌های علمی و فرهنگی کسب کرده‌اند و طبق مقیاس‌ها و برآوردهای آموزش و پرورش مدارس صدرای مهد قرآن به لحاظ کمیت و کیفیت آموزش جزو مدارس شاخص محسوب می‌شوند.

وظیفه شعاع، در ادامه در مورد اهداف و برنامه‌های سال جاری مهد قرآن استان نیز گفت: همچنان طبق سال‌های قبل فعالیت مدارس صدرا با قدرت و قوت ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین برای تکمیل حلقه آخر آموزش در مدارس صدرا مصمم هستیم دوره دوم متوسطه را نیز ایجاد کنیم.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در دور دوم متوسطه قصد داریم در رشته علوم و معارف اسلامی گام‌های اولیه را شروع کنیم. برای رشته علوم و معارف اسلامی دخترانه و پسرانه مجوزهای لازم اخذ شده و اگر امکانات سخت‌افزاری فراهم شود بعد از آن نیز سعی می‌کنیم برای سایر رشته‌ها و دروس نیز اقدام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر