کد خبر: 997039
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
مستند سینمایی «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار نیمه اردیبهشت در جشنواره مستند «اینترداک» روسیه به نمایش درمی‌آید.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، فیلم مستند «عابدان کهنز» به نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه «اینترداک» راه یافت.

این جشنواره از ۳۰ آوریل تا دوم می (۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن، فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد.

مستند «عابدان کهنز» به تهیه‌کنندگی امیر مهریزدان و کارگردانی مجید رستگار پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود. همچنین اکران سراسری این فیلم در قالب اکران‌های مردمی - اقتصادی جشنواره عمار با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و بیش از ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمؤمنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند. شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیرحسین حاجی‌نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت‌یافتگان مسجد امیرالمؤمنین (ع) کهنز هستند.

در تولید مستند «عابدان کهنز» از تکنیک دیجیتال‌پینت برای روایت وقایع استفاده شده و طراحی و ترکیب صدای مستند را مهدی جمشیدیان و ساخت موسیقی آن را علی نصیرنژاد برعهده داشته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار