کد خبر: 991939
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
شهردار منطقه ۸ خبر داد:
شهردار منطقه هشت تبریز از اتمام عملیات سنگفرش و کف‌سازی پشت بازار امیر خبر داد.
دکتر علی مدبر شهردار منطقه هشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور تکمیل سنگفرش بازار تاریخی تبریز، طی ماه‌های اخیر عملیات سنگفرش پشت بازار امیر را به همراه باشماقچی بازارآغاز نموده و با کار شبانه روزی عوامل عمرانی منطقه ۸، سنگفرش باشماقچی بازار را طی هفته گذشته و سنگفرش پشت بازار امیر را روز گذشته به اتمام رساندیم.
شهردار منطقه هشت در ادامه گفت:در راستای ساماندهی پشت بازار امیر، پیش از این شهرداری منطقه هشت اقدام به جداره سازی این بازار تاریخی نموده بود که با سنگفرش نمودن پشت بازار امیر، بر زیبایی‌های این بازار تاریخی افزوده شد.
وی افزود: متاسفانه در گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستونها، طاق‌ها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.
مدبر در ادامه به جنس سنگ‌های استفاده شده در کف سازی پشت بازار امیر اشاره نموده و اظهار کرد: در کف سازی این بازار از سنگ اسپراخون استفاده شده است که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر