کد خبر: 990565
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
عضو حزب موتلفه با اشاره به مماشات مجلس در مقابله با اشتباهات دولت، گفت: وقتی برخی نمایندگان وام‌دار دولت باشند، از بسیاری خطا‌ها و اشتباهات دولت نیز چشم پوشی می‌کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به عملکرد ضعیف مجلس دهم در حوزه‌های مختلف اظهارداشت: نتیجه این عملکرد ضعیف، مشکلات فراوان مردم در زمینه اقتصاد و معیشت است.

وی با ذکر اینکه نقطه ضعف مجلس دهم در مماشات با اشتباهات دولت است، گفت: مجلسی در تراز انقلاب است که گروه‌های پرنفوذ بر آن تأثیرگذار نباشند، مجلسی که خود را وام دار دولت بداند، از خطا‌های دولت هم چشم پوشی می‌کند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس به دلیل پرونده‌های اقتصادی، اظهار داشت: در این مسئله ضعف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان موجب شده است تا نمایندگانی در مجلس به جای آنکه به وظایف نمایندگی خود بپردازند، به دنبال لابی گری با برخی گروه‌های پرنفوذ باشند تا برای خود رانت اقتصادی فراهم کنند.

افتخاری گفت: مجلس دهم فرصت‌های زیادی برای اصلاح برخی امور و قوانین کارآمد داشت، اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن تخصص و نبود تعهد در برخی نمایندگان، این فرصت‌ها از دست رفت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به طور مثال به دلیل عملکرد یک وزیر امضا‌هایی جمع می‌شد تا در صحن علنی مجلس آن وزیر استیضاح شود؛ این استیضاح نیز در ابتدا با نیت اصلاح روند وزارتخانه صورت می‌گرفت، اما در میانه راه برخی نمایندگان با آن وزیر تفاهم می‌کردند، اما این تفاهم نه برای اصلاح وضعیت عملکردی وزیر، بلکه برای نجات او از استیضاح بود و نتیجه این خوش خدمتی به وزیر، رانت‌های مختلفی است که نصیب برخی نمایندگان می‌شود.

افتخاری افزود: وزیری که عملکرد اشتباهی دارد و با تذکرات مجلس اصلاح نمی‌شود، باید استیضاح گردد، اما چرا در مجلس برخی با همه توان اجازه نمی‌دهند چنین وزرایی در مجلس استیضاح شوند؟ آیا این امر این شائبه را ایجاد نمی‌کند که برخی نمایندگان در این مسئله منافع اقتصادی دارند؟

این نماینده سابق مجلس گفت: اینکه عده زیادی از نمایندگان مجلس دهم به دلیل مسائل اقتصادی رد صلاحیت می‌شوند، نشان می‌دهد که مجلس در این رابطه با چالش‌های بزرگی روبروست و نظارت‌های ضعیف موجب شده تا چنین نمایندگانی به جای خدمت کردن، به دنبال سو استفاده‌های اقتصادی باشند.

وی نداشتن تخصص، عدم کارآمدی، نداشتن تعهد، وکیل الدوله بودن و آزمون و خطا کردن را از جمله ویژگی‌های برخی نمایندگان دانست و گفت: نبود مؤلفه‌های راه گشا در مجلس، آثار خود را در اقتصاد و سیاست خارجی کشور برجا گذاشته است و مجلس در قبال این مشکلات باید پاسخگو باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار